joi, 22 decembrie 2022

Gânduri hibernale

MOTTO: Adevărata victorie este să reușești să-ți păstrezi inima caldă în timpul iernii.” (Marty Rubin)

 

🙂     Am pus poza de mai sus pentru a-mi reaminti cum erau iernile de mai demult. Cu zăpadă. Multă. De câțiva ani, nu prea am mai avut ninsori. Le duc dorul...

Cuvântul aleatoriu:

LIHNÍ, lihnesc, vb. IV. Intranz. (Mai ales la participiu: lihnit, lihnită) A avea o senzație de sfârșeală, de slăbiciune (mai ales din cauza foamei). ◊ Expr. (Refl.) A i se lihni cuiva = a-i veni cuiva rău (de foame, de oboseală etc.) [Var.: aligní vb. IV] – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:
RESCINDE vt [At: ALEXI, W. / Pzi: rescind / E: fr rescinder] (Jur; rar) A anula (o decizie) Si: a casa (1). Sursa: MDA2 (2010). Cheia alegerii: În anul 1849, o grațiere din partea țarului Nicolae I îl salvează pe scriitorul rus Fiodor Dostoievski de plutonul de execuție, în ultima clipă.

Diverse:
În 2022, solstițiul de iarnă a avut loc pe 21 decembrie la ora 23:38, ora României. Miercuri, 21 decembrie, când s-a produs solstițiul de iarnă a fost cea mai scurtă zi din an. Ziua are 8 ore și 50 de minute, iar noaptea are o durată de 15 ore și 10 minute. Începând de pe 21 decembrie și până pe 21 iunie 2023, atunci când se va produce solstițiul de vară, durata zilelor va începe să crească continuu, iar durata nopților va începe să scadă considerabil. 

22 decembrie este a 356-a zi a calendarului gregorian și a 357-a zi în anii bisecți. Mai sunt 9 zile până la sfârșitul anului. În 22 (respectiv 21) are loc solstițiul de iarnă în emisfera nordică și solstițiul de vară în emisfera sudică. Solstițiul de iarnă este când înălțimea soarelui deasupra orizontului și intervalul diurn sunt minime (la sud de cercul polar de sud, soarele nu răsare și se află la unghiul maxim sub orizont). Este ziua anului cu lumina zilei cea mai scurtă în emisfera nordică, și cea mai lungă în emisfera sudică. (Wikipedia)

🙂

BALANȚA: S-ar putea să fii nevoit să pleci într-o călătorie scurtă. Fie că este vorba despre vizitarea unei rude apropiate, fie de un scop profesional, mergi detașat și evită implicarea emoțională în teme care nu te privesc. Poți afla vești interesante, iar unele chiar importante pentru dezvoltarea ta personală și profesionala. Dozează-ți eforturile și evită provocările. Sursa: astrocafe.ro

🙂NOTĂ: Google nu știe despre autorul citatului, Marty Ruben, decât că s-a născut în Toronto, Canada și că este autorul cărții „The boiled frog syndrome” (în traducerea mea aproximativă, „Sindromul broaștei fierte”)

Bancul de azi: 

Soția îi dă telefon soțului:
– Te rog să dai cu aspiratorul și să duci gunoiul, căci eu ies de la muncă la ora 19:30 și sunt foarte obosită.
– Dragă, cred că mă mut în Qatar, răspunde soțul, pentru că acolo am voie să am șapte neveste și așa nu o să trebuiască să mai fac eu nimic în casă.
– Măi, pârlitule, acolo au șapte neveste ăia care au bani, eu sunt singura care muncește și te întrețin și pe tine, că ești șomer. Știi ce, chiar m-am săturat, să îți faci bagajul și să nu te mai găsesc acasă.
– Iubire, după ce dau cu aspiratorul, vrei să-ți pregătesc la cină felul tău preferat?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...