sâmbătă, 3 august 2019

Sicitate prin gânduri

 Imagini pentru dictionare

    Am ales această poză a DEX-ului pe care cred că domniile voastre și-l amintesc, era greu de te cocoșa, dar trebuia să-l „vizitezi”, pentru că te lămurea când nu știai un cuvânt. Asta până a apărut Internetul, cu motoarele lui de căutare, dintre care cel mai cunoscut și folosit mai des (cel puțin de mine) este Nenea Google. Dexonline.ro este doar unul dintre zecile de dicționare pe care le găsim acum la o simplă apăsare de taste. Da, ăsta e unul dintre lucrurile bune pe care ni le-a adus „progresul tehnologiei”.  Ei bine, eu mă uit mereu după câte un cuvânt, iar faptul că cei care „administrează” DEX-ul aleg cuvântul zilei, cuvântul lunii, cuvântul aleatoriu sau dau diverse „jocuri cu cuvintele” mi se pare o idee excelentă. Din păcate, cred că nu prea mulți au aceeași părere, dar asta e, eu voi persevera (până mă plictisesc, evident), chiar dacă unii mă vor privi ciudat. Deci, în august, cuvintele zilei au fost:  joi 1 august, „stilism”, vineri 2 august, „sepia”, azi, „sicitate”. Ei, aici m-am blocat. Am bănuit (știind un pic de franceză) că e vorba de secetă, dar nu eram sigură. M-am dus să mă verific: SICITÁTE s. f. (Livr.) Uscăciune; secetă. – Din fr. siccité. Sursa: DEX '09 (2009). Buuun. E un cuvânt potrivit pentru ziua de azi, nu la propriu (căci afară toarnă cu găleata), ci la figurat, adică asta e situația cu gândurile mele. Nemaiavând inspirație, am căutat prin colecția de citate și am găsit unul, pe care-l scriu mai jos, cu scuzele de rigoare pentru că nu-i știu proveniența și autorul: „Un copil L-a întrebat pe Iisus Hristos: „Cât de mult mă iubești?” Iisus i-a răspuns, desfăcându-și larg brațele: „Atât de mult!” Și s-a răstignit pe cruce și a murit pentru noi.” Dacă știți de unde-i citatul, spuneți-mi. Eu mă duc acum să caut ceva glume și să le postez pe Facebook, căci dispoziția mea tinde să devină un pic cam morocănoasă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...