miercuri, 28 august 2019

Cuvinte și gânduri elective


Imagini pentru rebusuri   

În loc de motto, voi scrie o replică din filmul „The Bucket List”, apărut în 2007: 

    „Știi, vechii egipteni aveau o credință frumoasă despre moarte. Când sufletele lor ajungeau la intrarea în rai, paznicii le puneau două întrebări. Răspunsurile la acestea determinau dacă aveau voie să intre sau nu: „Ai găsit bucurie în viață?” și „Viața ta a adus bucurie altora?” 

   Frumoase cuvinte, iar întrebările dau de gândit. Dar azi n-am chef de întrebări „abisale” și de filosofie (mă rog, în ultima vreme am ocolit cu obstinație orice mă îndeamnă la gânduri grave și prea serioase, căci nu vreau să-mi stric „wa”-ul). O să scriu mai multe despre acest wa (和) care înseamnă „armonie”, concept japonez de a respecta consensul în loc de a impune ceva bazat pe competiție, cum am promis s-o fac și cu Zen, dar nu acum. Azi, cu conștiința foarte împăcată că am făcut „muncile” pe care mi le propusesem aseară, am făcut un rebus, am citit un pic și acum scriu câteva cuvinte.

  CUVÂNTUL ZILEI:
  ELECTÍV, -Ă, electivi, -e, adj. Bazat pe alegeri; care are scopul sau dreptul de a alege. – Din fr. électif, lat. electivus. Sursa: DEX '09 (2009)
Cheia alegerii: S-a născut în 1749 scriitorul german Johann Wolfgang von Goethe, una dintre cele mai de seamă personalități ale culturii universale. Una dintre romanele sale se intitulează „Afinități elective”.

   CUVÂNTUL LUNII: CARACAL

   CUVÂNTUL ALEATORIU:
  Stupinár, stupinári, s.m. (reg.) stupar, apicultor. Sursa: DAR (2002).

   Și cuvântul-bonus, un banc:

 La tribunal, judecătorul întreabă:

- Inculpat, ia spune-mi, de ce ai jefuit banca?

- Domnule judecător, dacă-mi permiteți, ea a început!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...