sâmbătă, 13 iulie 2019

Gânduri din ce în ce mai uituce


 

Motto: „Viața ar fi imposibilă dacă ne-am aminti totul, important este să alegem ceea ce trebuie să uităm.” (Roger Martin du Gard)

Imaginea aleasă de mine azi este ilustrare la o poezioară a Ninei Cassian, „Lizuca uituca”, din volumul pentru copii intitulat „Prințul Miorlau” (1957). Cuvintele din motto, desigur, au și ele rostul lor, dar, din păcate, eu nu prea mai pot alege ce trebuie să uit. Și ce nu.

Așaaa, să vă spun de ce scriu iar câteva vorbulițe aici, deși n-am deloc timp. Pentru că astăzi (mai precis, acum vreo oră), pe când mestecam voinicește o mămăligă, precum Coana Chiva din celebrele reclame ale Covalactului (hm), (personaj interpretat, de altfel, magistral de o bună actriță, Natașa Raab, care joacă pe scena Teatrului din Craiova), mi-a venit în minte o expresie pe care tare aș fi vrut s-o comentez. Un moment, am fost tentată să mă duc repede s-o notez, dar mi-era prea foame și am preferat să am încredere în memoria mea. Vax! Am uitat-o imediat. Mi-e așa de necaz pe mine (însămi), încât m-am hotărât să nu-mi vorbesc vreo oră și apoi să mă muștruluiesc din nou, folosind cuvinte destul de puțin academice. Și știu ce-o să fac: de azi înainte, în fiecare cameră, precum și pe terasă, voi pune câte un carnețel, pentru ca Mam'zelle Uitucel (adică je) să poată să-și noteze gândurile care văd că devin, pe zi ce trece, ca un buchețel de „margarete”. Ca de obicei, hiperbolizez, dar asta nu înseamnă că nu mă necăjește uitucenia mea. Dar, ca să-mi ridic moralul, aș zice că, în ciuda faptului că scriu bancurile (pe blog sau pe Facebook) de câte două-trei ori sau că reiau niște teme sau titluri, măcar am încă imaginația și cuvintele cu mine și nu mă exprim ca Tanti Cati (așa o alint eu pe doamna Ecaterina Andronescu, ministrul Educației), care a declarat că, citez, „orice evaluare evaluează subiectele pe care examenul le presupune în evaluarea respectivă”...



orice evaluare evaluează subiectele pe care examenul le prespune în evaluarea respectivă.

Citeste mai mult: adev.ro/puhcu9
„orice evaluare evaluează subiectele pe care examenul le prespune în evaluarea respectivă.

Citeste mai mult: adev.ro/puhcu9

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...