sâmbătă, 6 iulie 2019

Gânduri care nu vor să dea chix

Imagini pentru harababura 

   MOTTO: „Nu planta copacul tristeții în inima ta. Recitește în fiecare dimineață cartea bucuriei.” Omar Khayyam 

   E sâmbătă seara. Ar trebui să-mi văd de altele, dar am vrut să „imortalizez” un moment (ce a avut loc acum vreo jumătate de oră), când am fost într-un fel de echilibru cu mine însămi, simțind o liniște și o pace interioară care m-au uluit. Dar, din păcate, totul n-a ținut decât o clipă. Am de o vreme un soi de oboseală, dar nu fizică, mai degrabă o lentoare a gândurilor, un sentiment difuz și cam supărător că ceva nu-i în regulă, gânduri și vise care-mi par a prevesti ceva. Ei bine, le-am contracarat cu glume, cu filmulețe vesele, cu poze de copii frumoși, am încercat, cu obstinație, să gândesc pozitiv. Când mă simt așa, am în cap un fel de... HARABABÚRĂ, (harababuri, s.f. Dezordine, învălmășeală, încurcătură; gălăgie, scandal. [Var.: arababúră s. f.] – Cf. tc. ana babulla). Așa că-mi aleg cu greu cuvintele, ceea ce nu-mi place deloc, pentru că ele, cuvintele, sunt de obicei aliatele mele. După momentul acela de liniște și bucurie sufletească (pe care l-am avut privind livada mea cea plină de verdeață strălucind în lumina amurgului) am hotărât să nu-mi las gândurile să dea chix, ci să le pun să încerce a fi, în continuare, optimiste (mă rog, moderat optimiste). Iată ce zice dicționarul (MDA 2 - 2010) despre chixuri (Chix s.n. [At: MACEDONSKI, O. I, 33 / Pl: ~uri / E: ger Kicks] 1 (La jocul de biliard) Lovitură greșită (din cauză că vârful de piele al tacului nu a fost bine uns cu creta). 2 Eșec. 3 (Fig; fam; mld. cântăreți sau instrumentiști) Ton fals. 4 (Fam; îe) A da ~ A emite un sunet fals. 5 (Fam; îae) A eșua. Destul de multe sensuri pentru un cuvânt așa mic. Și, dacă tot am mers pe la dicționar, am căutat și „câr-mâr” (pe care nu-mi amintesc unde l-am auzit sau citit, dar voiam să mă lămuresc). Le-am găsit separate („câr”, „mâr”), sau în expresia „Că-i câr, că-i mâr”, adică atunci când cineva se încurcă în explicații neconvingătoare, contradictorii, mincinoase. Ceea ce n-are nicio legătură cu mine, căci eu sunt îngrijorător de sinceră...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...