vineri, 15 martie 2024

Vânzoleala gândurilor

MOTTO: „Nu mă întorc niciodată la ziua de ieri pentru că eram o persoană diferită atunci.” (Lewis Carroll)


   Departe de mine gândul de a-l contrazice pe Lewis Carroll, dar eu una mai obișnuiesc să dau câte o raită printre amintirile foarte recente (cele din lunile trecute și din anii trecuți devin tot mai estompate din cauza uitării, doar câteva, mai „importante”, # rezistă) și așa am făcut și astăzi. M-am gândit la ziua de ieri, când a tot plouat, așa că nu am mai scris nimic, pe motiv că ploaia mi-a „spălat” și puținele idei pe care le mai aveam. Ei, astăzi plouă în continuare, dar totuși o să încerc să scriu câteva vorbe. Mai puțin de-ale mele, mai mult de-ale altora. Încep cu cuvintele din dexonline.ro...

VÂNZOLEALĂ, vânzoleli, s.f. Faptul de a (se) vânzoli; frământare, agitație, mișcare (grăbită și zgomotoasă) în diferite direcții., vânzolit. Vânzoli + suf. -eală.

👇

A SE VÂNZOLI, mă vânzolesc, vb. intranz. A se mișca încolo și încoace; a nu sta locului; a nu-și găsi locul; a se frământa; a se agita; a se zvârcoli. /Orig. nec. Sursa: NODEX (2002).

👆 Titlul mi-a fost sugerat de explicația de la primul cuvânt, adică „mișcare găbită și zgomotoasă în diferite direcții”, pentru că așa se comportă de la o vreme gândurile mele, molipsindu-mă și pe mine de „vânzoleală”, ceea ce-mi produce un evident disconfort. Zic „evident” pentru că nu contenesc să mă lametez din cauza asta, plictisindu-mă chiar și pe mine, ce să mai vorbesc de domniile voastre...

ODRASLĂ, odrasle, s.f. 1. Copil, descendent, urmaș; progenitură. ♦ (La animale) Pui, prăsilă. 2. (Înv. și pop.) Ramură tânără, lăstar, mlădiță, vlăstar. Din sl. otraslŭ, odraslŭ. Sursa: DEX '98 (1998).

(A) TOREFIA vb. tr. 1. A încălzi la foc direct unele produse (cafea, tutun) pentru a distruge anumite elemente dăunătoare sau pentru a le da o anumită aromă. 2. (tehn.) A arde, a calcina, a prăji (minereuri). (< fr. torréfier). Cheia alegerii: Pe 15 martie 1801 s-a născut Coenraad J. van Houten, chimist olandez. Lui îi datorăm ciocolata, așa cum o cunoaștem astăzi. A inventat un procedeu, utilizat și astăzi, prin care a redus la jumătate conținutul de grăsimi și aciditatea din ciocolată. Este, de asemenea, inventatorul tehnicii care a făcut posibilă extragerea pudrei din cacao, care putea fi apoi ușor diluată în apă sau lapte.

😄😆

Într-o zi, un tip îşi găseşte BMW-ul, în parcare, cu botul făcut praf, se uită după autorul dezastrului şi nimic, în schimb vede un bileţel pe parbriz: „Îmi pare rău că tocmai mi-am băgat cârligul de la „Dacie” în mândreţea ta de maşină. Îţi scriu pentru ca fraierii de martori care se uită să creadă că îţi las adresa, numărul de telefon şi asigurarea. Nu, nu ți le las, dar să ştii că eu regret nespus”.

😆

La un cabinet medical, doctorul întreabă:

- Ce vârstă aveţi, doamnă?

- Mă îndrept spre 30.

- Din ce direcţie?

😄

Un tip era la bar cu niște amici, când primește un apel de la soția sa:

– Cina este gata! strigă ea. Dacă nu ajungi acasă în douăzeci de minute, să știi că o voi arunca la câine!

– Nu fi absurdă, îi răspunde tipul. Ce vină are el?!

😆

Șeful îl cheamă pe Ionescu la el și îi spune:

– Ionescule, am observat că întârzii mereu la muncă în ultima vreme. Există vreo problemă sau motiv pentru asta?

– Da, șefule, acum o săptămână mi-ați spus că, dacă vreau să citesc ziarul, să o fac acasă…

😄 

Nevasta unui deținut, în audiență la directorul penitenciarului:

- Domnule director, am venit aici să vă rog să-i dați soțului meu o muncă mai ușoară.
- Dar, doamnă dragă, soțul dumneavoastră lipește etichete pe sticle, ce poate fi greu în asta?
- Nesimțitul, mie mi-a zis că sapă un tunel!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...