joi, 7 martie 2024

Nebulozitatea unor gânduri nebuloase

Cel mai frumos lucru legat de ziua de azi este că ai șansa să o faci mai frumoasă decât cea de ieri.” (Robin Sharma)


     Căutând cuvintele din dexonline.ro, am dat peste „nebulozitate”, ceea ce m-a făcut să realizez că asta este uneori starea gândurilor mele și, de curând, și a sufletului meu. Pe urmă, am realizat că termenul vine de la „nebuloasă” și o să le trec pe amândouă mai jos, deși sunt sigură că mă repet. De asta am și pus titlul ăsta ușor pleonastic, dar pe urmă, ca să-mi ridic oleacă moralul, am ales drept motto îndemnul lui Robin Sharma (despre care, în acest moment, nu știu nimic, dar o să aflu). De ce sunt așa de „neguroasă”? Păi, pentru că, de vreo două zile, sunt iarăși supărată pe gândurile mele, pe vorbele mele (prea multe), ce mai încoace și-ncolo, sunt supărată pe mine însămi. De ce sunt supărată? Ei, din acest punct, nu voi mai împărtăși cu domniile voastre decât niște „chestii” tangențiale, și voi păstra pentru mine și motivul „nebulozității”, și supărarea, precum și mustrările aferente. Ajunge să vă spun că gândurile mele arată acum ca micuțul din poză, adică o ilustrare a expresiei „A pune buza” (A fi gata să izbucnească în plâns).


NEBULOASĂ ~e s.f. 1) Nebuloase galactice - obiecte cosmice de formă neregulată, luminoase sau obscure, formate din nori gigantici de pulbere și gaze rarefiate, care se observă în Galaxia noastră (Calea Lactee) și în interiorul altor galaxii. 2) Nebuloase extragalactice - roiuri stelare din Universul extragalactic, având forme eliptice sau spiralate, strălucire slabă sau slab vizibilă (din cauza depărtării) și numărând sute de miliarde de stele fiecare; galaxii. / Adj. Fig. Neclar, imprecis, confuz, neguros, incert. <fr. nébuleux. Sursa: NODEX (2002).

NEBULOZITATE, nebulozități, s. f. Gradul de acoperire cu nori a bolții cerești; starea cerului acoperit de nori. ♦ Fig. Lipsă de claritate (vizuală, în idei etc.); confuzie. – Din lat. nebulositas, fr. nébulosité. Sursa: DEX '09 (2009).

     Robin S. Sharma este un scriitor, îndrumător spiritual și conferențiar canadian în domeniul leadership-ului, al motivației, al dezvoltării personale și al satisfacției în viață. S-a făcut renumit prin cartea sa „Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul” și a mai scris după aceea încă 14 best-seller-uri. (Wikipedia)

✌ Și...

   „Robin S. Sharma este un scriitor, speaker motivațional și coach de talie mondială în domeniul succesului, de origine canadiană, care a vândut până în prezent peste 15 milioane de cărți în 96 de țări ale lumii. Capacitatea lui de a convinge oamenii să țintească cât mai sus, să își depășească limitele și să își valorifice adevăratul potențial l-a propulsat în scurt timp ca unul dintre cei mai buni speakeri din lume în domeniul leadership-ului și al măiestriei personale. În calitate de prezentator, el deține rara calitate de a electriza publicul prin discursurile sale foarte originale, mobilizându-i pe oameni să obțină cele mai bune rezultate, determinând echipele să exceleze și organizațiile să devină de neînvins. Companii precum Nike, GE, Microsoft, NASA, FedEx, PwC, HP sau Oracle l-au ales de-a lungul anilor pe Robin Sharma ca speaker pentru evenimentele lor. Dintre cărțile care i-au adus fani în toată lumea amintim: Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul, Atinge măiestria cu călugărul care și-a vândut Ferrari-ul, Descoperă-ți destinul, Învățături spirituale pentru familia ta sau Sfântul, surferul și CEO-ul.  Sursa: https://www.cartepedia.ro/

   P. S. Vă propun să facem (împreună) abstracție de sintagme precum „speaker motivațional”, „coach de talie mondială”, „leadership”. Nu am chef să mai comentez, căci sunt și-așa destul de necăjită...

Bancuri:

😄

O doamnă îşi întreabă medicul:
- Domnule doctor, ce aș putea face pentru a părea mai slabă?
- Întuneric, doamnă.

😄

Un tip se întoarce acasă de la serviciu, cu două oră mai devreme. Intră și o găsește pe nevasta lui în patul din dormitor. Și pe amantul soției în șifonierul lui. Scos din sărite, urlă la nevastă:

– Femeie, o singură întrebare am.
– Da, dragă, spune...
– Ce caută lucrurile tale în dulapul meu?! Ți-am zis să nu le mai lași acolo!

😄

M-am întâlnit ieri cu fosta mea profesoară de matematică, care m-a lăsat de două  ori corigent. M-a întrebat unde este sediu BCR. Am mormăit:
– Faceți o întoarcere de 226 de grade, apoi mergeți 270 de metri, apoi calculați X folosind teorema lui Pitagora și înmulțiți rezultatul cu tangenta, după care desenați o curbă parabolică și, la final, mergeți 400 de metri pe axa principală...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...