joi, 21 martie 2024

Câteva gânduri. Dar nu suficiente...

Hotărât lucru, nu am niciun chef să scriu. Nu, e mai complicat, aș avea chef de scris, dar nu găsesc prin minte decât câteva gânduri, despre care nici eu nu am o părere prea bună. Și am și o dispoziție destul de nicicum. Dar, cu toate acestea, stau în fața laptop-ului și insist în a mă face de râs. Am vrut să scriu mai multe despre cuvântul aleatoriu găsit azi, adică „celar”. Preț de vreo cinci minute. Acum am renunțat. Am vrut să scriu despre modul abuziv și, de multe ori greșit, de folosire a unor termeni străini, mai ales din limba engleză. Renunț și la asta. Pentru cine vrea să aprofundeze această a doua chestiune, a calcurilor lingvistice total fără rost, dau mai jos sursa, adică foarte folositorul Dexonline. Calcul, după cum știm, este „un fenomen lingvistic care constă în atribuirea de sensuri noi, după model străin, unor cuvinte existente în limbă ori în formarea unor cuvinte sau expresii noi prin traducerea elementelor componente ale unor cuvinte străine”.
Sursa: https://dexonline.ro/articol/Calcuri_gresite/
Nu mai caut glume noi, zău, n-am chef nici măcar să râd în acest moment. Nu, tot complicat e, de fapt aș vrea să găsesc motive de amuzament, dar mi-am dat seama că totul, chiar și umorul, e foarte relativ și efemer. Și am să vă spun de ce. Acum câțiva ani, am găsit un banc, l-am copiat și l-am scris, atât pe blog, cât și pe Facebook. În condițiile actuale, după doi ani de război între ruși și ucrainieni, bancul nu numai că nu mă mai amuză, dar îmi provoacă fiori reci pe șira spinării. Iată-l:
Întrebare la Radio Erevan:
- Cu cine se învecinează Rusia?
Răspuns:
- Cu cine vrea ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...