luni, 11 martie 2024

Picoteală în gânduri


foame

MOTTO: „Nu lăsați ca ziua de ieri să vă ocupe prea mult din ziua de azi.” (Will Rogers)


    Expresia „A avea o foame de lup” (ilustrată în dexonline.ro de Ana-Maria Gălețeanu) mi se cam potrivește de un timp, pentru că „senzația nevoii de a mânca”, cum zice dicționarul, la mine e cvasi-permanentă. Și sunt destul de agasată de chestia asta. Nu atât din punct de vedere estetic, adică de kilogramele în plus, cât pentru lipsa mea de voință și, mai ales, pentru că în curând voi începe „muncile” prin grădină și eu mă mișc cam greoi. Singura alinare este că această foame, la figurat vorbind, se manifestă la mine și prin „dorința nestăvilită” de a afla lucruri noi și de a căuta și prin mintea mea idei noi (atâtea cât poate ea să-mi ofere). Mda, este prea de dimineață și toate gândurile mele sunt cam adormite, sau încă picotesc, așa că o să plec de-aici...

✌ Expresia zilei (pentru mine):

   FOAME sfs [At: DOSOFTEI, V. S. 23/2 / E: ml fames, -is] 1. Stare funcțională periodică a organismului care se manifestă prin senzația nevoii de a mânca. 2. (Pfm; îs) ~ de lup (sau țigănească) Foame mare. 3. (Pfm; îe) A muri (sau a crăpa, a leșina) sau a fi leșinat (sau lat) de ~ A fi foarte flămând. 4. (Fig; îe) A muri (sau a fi muritor) de~ A fi foarte sărac. 5. (Fig) Dorință nestăvilită. 6. (Fig) Lăcomie. 7. (Înv; imp) Foamete (1). Sursa: MDA2 (2010).

💖 Poezia zilei: 

Dacă într-o zi îți vine să plângi, caută-mă...

Nu promit să te fac să râzi,

dar pot să plâng cu tine.

Dacă într-o zi îți vine să fugi, caută-mă...

Nu promit că o să te opresc,

dar pot să fug cu tine.

Dacă într-o zi nu ai chefsă asculți pe nimeni, caută-mă...

Promit să tac oricât vrei.

Dacă într-o zi mă cauți și nu răspund...

Vino repede să mă vezi...

Poate am eu nevoie de tine...”

(Marin Sorescu, „Minunata definiție a prieteniei”)

😃 Bancul zilei:

Un cioban, într-un compartiment de tren, privea pe geam. La un moment dat, trenul trece pe lângă o turmă de oi.

- 167 de mioare, zice ciobanul. Turmă mare.

Ceilalți din compartiment, uimiți, nu spun nimic. Trece trenul pe lângă o altă turmă, și ciobanul zice:

- 40 de oi, e o turmă mică...

Curios, un pasager îl întreabă:

- Bade, dar cum știi exact câte oi sunt?

- Simplu, zice ciobanul, număr picioarele, împart la 4 și scad câinii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...