luni, 31 iulie 2023

Gânduri făcute ciuciulete

 

     „Rugăciunea este expresia unui suflet religios, care recunoaște o putere supranaturală ce-i asigură eliberarea din înlănțuirea limitelor personale și cosmice.” (Petre Țuțea în: „Putere, Religie, Rugăciune, Spirit, Suflet”)

 

       După ce am făcut un hei-rup/ hei, rup/ heirup (depinde ce formă alegeți domniile voastre, căci eu le-am găsit prin dicționare pe toate trei) la căratul și așezatul lemnelor în magazie, astăzi m-a plouat ciuciulete până am reușit să acopăr lemnele uscate cu o prelată. De fapt, a mai fost și „heirupul” de sâmbătă, apoi pauză, iar azi episodul doi de „heirupism”. Am venit să scriu aici câteva vorbe (și de-ale mele, dar mai mult din dexonline.ro), însă văd că-s sunt prea ostenită, iar gândurile mele, ca niște curci plouate, nu prea îmi sunt de ajutor. După ce termin acținea LEMNELE DE FOC, poate-mi revine și Inspirația. Doamne-ajută!

Cuvântul aleatoriu: OSCÍLĂ, oscile, s.f. Mic disc de bronz sau de marmură, împodobit cu o mască în relief, care era atârnat, la vechii romani, de arborii sacri sau sub colonade. – Din lat. oscillum, fr. oscille. Sursa: DEX '09 (2009).

     👆👇 Eu știam doar verbul (prea bine chiar, pentru că e specific zodiei mele):
(A) OSCILÁ, osciléz intranz. 1) A se mișca alternativ dintr-o parte în alta; a se balansa; a pendula. 2) fig. A nu se putea hotărî; a sta în cumpănă; a șovăi, a ezita; a pendula; a balansa. /<fr. osciller. Sursa: NODEX (2002).

Cuvântul zilei: PATERNÓSTER s.n. 1. Ascensor cu mai multe cabine, antrenate printr-un sistem de lanțuri continue și cu funcționare neîntreruptă. 2. Elevator pentru ridicarea materialelor de construcție, compus din colivii prismatice fixate pe două lanțuri sau pe două benzi continue, montate vertical și antrenate manual sau mecanic prin intermediul a două tobe. Din fr. pater-noster, germ. Paternoster. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Au trecut șase ani de la dispariția lui Jeanne Moreau, figură emblematică a Noului Val francez. A jucat în peste 130 de filme realizate de regizori renumiți, alături de mari actori. Unul din filmele care au consacrat-o este „Ascensor spre eșafod” de Louis Malle.

      +++ Păi, cum adică, eu știam că rugăciunea se cheamă așa...

Pater Noster (latină)

Pater Noster, qui es in cœlis; sanctificetur nomen tuum: Adveniat regnum tuum; fiat voluntas tua, sicut in cœlo, et in terra. Panem nostrum cotidianum da nobis hodie: Et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris: et ne nos inducas in tentationem: sed libera nos a malo. (Catechism of the Catholic Church) To which the doxology may be added: „Quia tuum est Regnum, et Potestas, et Gloria, in saecula. Amen”.

(Sursa: https://www.lords-prayer-words.com/lord_latin_pater_noster.htm)

     +++

Tatăl nostru

Care ești în ceruri

Sfințească-se numele Tău

Vie împărăția Ta

Facă-se voia Ta

Precum în Cer așa și pre Pământ

Pâinea noastră cea de toate zilele

Dă-ne-o nouă astăzi

Și ne iartă noua greșalele noastre

Precum și noi iertăm greșiților noștri

Și nu ne duce pre noi în ispită

Ci ne izbăvește de cel rău/viclean

Ca a Ta este Împărăția și Puterea și Slava

În numele Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh

Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...