marți, 18 iulie 2023

Trei gânduri se uită printre zăbrele

iepure

MOTTO: „Ceea ce contează nu este ceea ce se spune, ci ceea ce nu trebuie spus.” (Albert Camus)


      De când am început să scriu astăzi, făcând pauze de dat cu apă rece pe față („Căldură mare, mon cher!”), de masă sau de vorbit la telefon, bineînțeles că am uitat care erau ălea trei gânduri care „se uită printre zăbrele”. Deh, ducă-se! Mă voi ocupa imediat de cuvintele, poza și expresia de azi, luate din dexonline.ro. Chestia cu privitul printre zăbrele e legată de STAREA mea din zilele astea, când stau în casă vrând-nevrând, deși aș avea multe de făcut pe-afară. Dar n-au intrat zilele-n sac, cred că voi avea timp pentru toate...

Expresia zilei (destul de încurajatoare): „Nu știi de unde sare iepurele.”

IÉPURE, iepuri, s.m. Gen de mamifere din ordinul rozătoarelor, cu urechile lungi, cu doi dinți incisivi suplimentari pe falca superioară, cu picioarele dinapoi mai lungi decât cele dinainte și cu coada foarte scurtă; animal din acest gen, vânat pentru carnea și blana lui. ◊ Expr. Nu știi de unde sare iepurele = nu poți să știi de unde îți vine soluționarea unei probleme. Lat. lepus, -oris. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

PELERÍN, pelerini, s.m. Persoană care face un pelerinaj. ♦ (Rar) Persoană care călătorește mult (din loc în loc); călător. Din fr. pèlerin. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1969, scriitoarea americană Elizabeth Gilbert, cunoscută mai ales pentru volumul său memorialistic „Mănâncă, roagă-te, iubește”. Printre cărțile sale traduse în limba română se numără și „Pelerinii”.

Cuvântul aleatoriu:
(A) ZĂBRELÍ, zăbrelesc, vb. IV. Tranz. A pune zăbrele (la o fereastră, la o ușă etc.). Din zăbrea.

ZĂBREÁ, zăbrele, s.f. 1. Gratie. 2. Fiecare dintre barele de fier sau de lemn ale unui gard sau ale unui grilaj. 3. Fiecare dintre barele unei grinzi formate dintr-o rețea de bare îmbinate la capete. [Var.: zebreá s. f.] Din sl. zabralo. Sursa: DEX '09.

Bancuri (pe o temă dată):

Vine lupul lângă căsuța iepurașului.

- Ce scrii tu acolo, iepurașule?

- O lucrare ştiinţifică despre cum iepurii mănâncă lupi.

- Ceeee, ai înebunit?!

La care iepuraşul, impasibil:

- Vino să-ţi arăt…

*

Vorbesc doi iepuri, într-un tufiș:

- Am impresia că am văzut nişte vânători!

- Puţin îmi pasă, azi am mâncat trifoi cu patru foi...

*

Intră iepurașul în bar și spune hotărât:

 - Cine-i cel mai tare de-aici?

Se ridică leul, și apoi ursul:

 - Eu!

-  Ba eu!

- Veniți aici, lângă mine!

Acestea fiind spuse, iepurașul, aflat între leu și urs, se umflă-n pene și zice:

– Cine se pune cu noi trei? 

 

P. S. Imaginea (din dexonline.ro) Ana-Maria Gălețeanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...