vineri, 1 iulie 2022

Gânduri certărețe



MOTTO: „Una dintre marile dorinţe ale vieţii mele a fost întotdeauna să călătoresc. Să văd şi să păşesc prin ţări necunoscute, să înot în mări necunoscute, să străbat lumea, să văd, să privesc cu o sete nepotolită tărâmuri noi, mări, oameni, idei, privind totul ca pentru întâia şi pentru ultima oară, să mă uit lung la toate, apoi să închid ochii şi să simt comorile adunate în mine, calme sau tulburătoare, aşa cum mi-au apărut, până când timpul le va cerne şi va reţine esenţa bucuriilor şi tristeților - această alchimie a inimii este, cred eu, o imensă delectare demnă de om.”
(Nikos Kazantzakis în „Raport către El Greco”)


      Doar vreo câteva dintre gândurile mele sunt astăzi puse pe ceartă. Din niște motive pe care le știu doar ele, căci mie nu mi-au zis nimic. Celelalte, împreună cu mine, suntem destul de calme și împăcate. Am avut intenția să „povestim” aici despre cu totul altceva, dar acest „altceva” o să fie amânat pentru zilele următoare. Și asta pentru că azi, cuvântul aleatoriu a fost:

    DIGÁMA/DÍGAMA (s.m. inv.) A șasea literă a vechiului alfabet grec (Ϝ), corespunzând sunetului u consonantic.(< fr., gr. digamma). Sursa: MDN '00 (2000).
     Normal că gândurile au și luat-o pe calea asta și au căutat să-și reamintească ce e cu alfabetul grec.

     Alfabetul grec este o culegere a celor 24 de litere folosite pentru a scrie în limba greacă din secolul VIII î.Hr. până astăzi. Este primul și cel mai vechi alfabet care notează fiecare vocală și fiecare consoană cu semne separate. Sursa (text și imagine): Wikipedia.

 


Cuvântul zilei: CÁMBIE, cambii, s.f. Act, document prin care cel care-l semnează se obligă să plătească necondiționat, la un anumit termen și într-un anume loc, o sumă de bani. Din it. cambio. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: În anul 1993, în România a intrat în vigoare taxa pe valoare adăugată (TVA).

Nota mea: Nefericită dată, vai de capul nostru!

Bancuri: 

Întinși pe nisip, la plajă, soția ii zice, mândră de relațiile sale, soțului:

- Vezi, Mitică, dacă eu nu-l cunoșteam pe patronul hotelului, acum dormeam pe plajă!

- Ai dreptate, femeie, zice acesta gânditor. Și eu am o relație folositoare aici!

- Tu? Ce relație?

- Salvamarul acela bine făcut.

- Și cu ce te poate ajuta el, măi, pămpălăule?

- Cum, cu ce? Dacă vreau eu, te salvează de la înec. Dacă nu...
(*)

Trei blonde intră într-un bar. Sunt fericite, dansează și cântă. Tot comandă fiecare câte ceva de băut. Barmanul, curios, le întreabă ce sărbătoresc. Una dintre ele îi explică:

- Tocmai am terminat un puzzle și ne-a luat numai 3 luni să terminăm.

- Și? întreabă barmanul.

- Păi, pe cutie scria 2-4 ani! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...