sâmbătă, 30 iulie 2022

Gânduri care ar vrea să se odihnească...

MOTTO: „Cei care au certitudini sunt proștii, iar cei cu imaginație și competență sunt plini de dubii și indecizie.” (B. Russell).


       Ei bine, îmi pare tare rău pentru mine, dar trebuie să spun că, de o vreme (cam de câteva luni bune) oscilez între a fi destul de prostuță (nu chiar proastă, căci certitudinile mele sunt destul de volatile) și a fi foarte indecisă și plină de dubii, dar fără să excelez în nimic. Și, din nefericire, fără să am pic de imaginație. Deci m-am hotărât, de vreo câteva ori, să nu mai scriu nimic (și nici nimicuri). Cel puțin pentru o vreme. Mda, sigur că nu m-am putut ține de promisiunea pe care mi-am făcut-o, și asta din cauză că o zi în care nu scriu (și nu mă refer la listele de cumpărături sau la „notițele” de pe frigider) mi se pare că a trecut degeaba. Azi e o zi care a trecut cam degeaba, căci, în afară de niște cuvinte din dexonline.ro și de o glumă, habar nu am ce să mai scriu. A, și când am pus titlul, m-am gândit la zicerea „Nu te pune cu prostul, că are mintea odihnită.”

Cuvântul aleatoriu:

💭 

SASTISÍ, sastisesc, vb. IV. Refl. și tranz. (Înv.) A (se) tulbura, a (se) zăpăci. ♦ A (se) plictisi, a (se) sătura. – Din ngr. sástisa (aoristul lui sastizo). Sursa: DEX '09 (2009).

💣 (Buuum, nu-mi mai amintesc ce-i ăla „aorist”!)

AORÍST, aoriste, s.n. Timp verbal, în unele limbi vechi, care exprimă o acțiune trecută nedeterminată. – Din fr. aoriste, lat. aoristus. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

💭 

DUGHEÁNĂ, dughene, s.f. Prăvălie mică, sărăcăcioasă. [Pl. și: dugheni] – Din tc. dükkân. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1945, scriitorul francez Patrick Modiano, căștigător al Premiului Nobel pentru Literatură în 2014. Printre romanele sale traduse în limba română se numără și „Strada dughenelor întunecoase”.

💣 (Și iar buuum, un banc):

Cu câteva zile înainte de nuntă, viitorul ginere i se destăinuie viitoarei soții.
- Dragă, am hotărât cu prietenii să organizăm o petrecere a burlacilor.
- Aha, spune viitoarea mireasă. Vin și coniac cât încape, muzică, și, bineînțeles, femei cu care  toată noaptea veți face dragoste... 
- Nu, dragostea mea, doar câte o bere, liniștiți, și ne vom povesti despre aventurile noastre din trecut.
- Tu pe cine minți? Crezi că eu n-am fost la petreceri de burlaci?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...