joi, 21 iulie 2022

Gânduri care-și fac valiza...

   

        După roboteala de pe-afară (începută destul de matinal, căci pe urmă Soarele arde zdravăn și trebuie să fug în casă), eu și gândurile care nu erau leșinate de cald sau de oboseală am venit tiptil la blog. Eu intenționam să scriu despre câteva cuvinte mai rare, întâlnite în zilele astea din urmă, dar grupulețul de gânduri vioaie și „ducace” (am inventat eu femininul de la „ducaci”, care înseamnă „om care pleacă deseori de acasă”) deja pregătea valizele. Voiau un voiaj în Insulele Canare. Le-am replicat că am mai fost cândva acolo, dar n-a fost chip să le conving să stea locului. Iată ce am aflat de la Wikipedia:

  ❤ „Insulele Canare (spaniolă Islas Canarias) sunt un arhipelag format din opt insule de origine vulcanică din Oceanul Atlantic, relativ aproape de coasta de nord-vest a Africii, la vest de Maroc. Insulele aparțin Spaniei, formând o comunitate autonomă a acestei țări. Insulele Canare (în ordinea formării, respectiv vârstei geologice) sunt următoarele: Fuerteventura, Lanzarote, Gran Canaria, Tenerife, La Gomera, La Palma, El Hierro. (...) O mică insulă e La Graciosa cu capitala Caleta de Sebo. (...) Cea mai apropiată insulă se află la 108 km față de coasta de nord-vest a Africii. Împreună cu Capul Verde, Madeira și Azore, Insulele Canare formează ecoregiunea Macronezia. Vulcanul Teide de pe Tenerife este cel mai înalt munte din Spania. Datorită poziției insulelor, luând în considerare vânturile, climatul poate fi umed sau foarte uscat. Câteva specii native sunt conservate, ca și arborele de drago (Dracaena draco) și pădurile de dafini Laurisilva.”

      Buuun, ne-am dus în continuare pe câmpiile Internetului, am mai căutat și am aflat, de la sursa de mai jos, următoarele: 

(https://www.libertatea.ro/lifestyle/insulele-canare-denumire-curiozitati-3932355.)
  ❤ „Insulele au propriul lor microclimat. Aici, vremea este caldă tot timpul anului, cu zile lungi și fierbinți vara și mai răcoroase, dar tot calde, iarna. Spre exemplu, în Tenerife, în funcție de ce parte a Muntelui Teide te afli, se vor resimți temperaturi diferite. (...) Referitor la numele de „canare”, aflăm că pasărea cu același nume a fost numită după insule, nu invers. Denumirea „Islas Canarias” derivă din denumirea latină „Insula Canaria”, care se traduce prin „Insula Câinilor”. Legenda spune că în zonă au trăit odată foci, numite „câini de mare”.

     Dacă tot am ajuns aici, m-am gândit să-mi reamintesc un pic de romanul lui Cronin, „Gran Canaria” (și, da, mărturisesc cu rușine că a trebuit să mă gândesc cam îndelung la numele autorului, cât despre carte, vai mie, nu mai știu nimic). Deci, să ne amintim:
  ❤ Archibald Joseph Cronin (1896-1981) a fost un medic și scriitor din Scoția. Cele mai cunoscute lucrări ale sale sunt: Castelul Pălărierului, Sub stele, Citadela, Cheile Împărăției, Gran Canaria și Anii tinereții, toate acestea fiind ecranizate. Asta mi-a spus Wikipedia. Dar despre carte mi-am reamintit dintr-un articol pe care merită să-l citiți, domniile voastre:
  ❤ „Am început acest articol cu un timp în urmă şi voiam să scriu despre romanul „Gran Canaria”, unul dintre romanele favorite ale mamei mele, căreia îi plăceau romanele şi serialele medicale (Spitalul municipal sau Grey’s Anatomy fiind printre ele). Şi în această carte este vorba de un medic, Harvey Leith, stresat, obosit, marcat de prea multe pierderi din viaţa lui profesională. Pentru a-şi reveni, el pleacă, urmând sfatul unui prieten, într-o vacanţă, spre Gran Canaria. De plecat, pleacă mai mult ca să scape de cicăleală şi în speranţa că odată ajuns pe vas, va fi liber să facă ceea ce doreşte şi eventual să se afunde în alcool. Pe vasul „Aureola”, însă, nu are voie să bea şi este nevoit ca, timp de patru săptămâni, să facă o dezintoxicare involuntară. Tot aici îl cunoaşte pe Jimmy Corchoran, fost campion al Nordului la categoria grea (box), care a făcut de toate la viaţa lui şi care îl citeşte pe Platon „un tip grozav, care ştia ce şi cum…, un tip măreţ”. Ajuns în Gran Canaria el o întâlneşte pe Mary Fielding, care este la rândul ei foarte nefericită şi captivă într-o căsătorie convențională. Deşi am citit demult cartea, încă văd parcă în faţa ochilor peisajul exotic descris de Cronin şi aşa îmi imaginez şi acum că arată Gran Canaria. O carte de vacanţă, o poveste de viaţă sau de dragoste pe care v-o recomand.”
     Sursa: https://bibliodevafiliala3.wordpress.com/

Banc de croazieră:

💣  Elena Udrea se afla într-o croazieră. Era tânără și frumoasă. Admira peisajul superb și ținea un jurnal de călătorie.
Ziua întâi. Am ridicat ancora. Timpul e minunat.
Ziua a doua. Căpitanul navei s-a uitat lung la mine. Se pare că îi plac.”
Ziua a treia. Căpitanul mi-a făcut o declarație de dragoste.
Ziua a patra. Seara, la cină, mi-a spus că dacă-i resping dragostea va scufunda vasul cu 400 de călători la bord.”
Ziua a cincea. Am salvat viața a 400 de oameni.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...