joi, 17 martie 2022

Multe gânduri care nu vor să amareze

 Liniste sufleteasca. Carte de colorat pentru adulti - elefant.ro

MOTTO: „Nu ai un suflet, ești suflet. Ai un corp.” (C.S. Lewis) 

 

Sunt, în continuare, în căutarea liniștii. Liniștii sufletului și a minții. Dar este foarte grea chiar și căutarea în sine. E grea și acceptarea eșecurilor, dar mai ales e greu de acceptat ideea că, poate, liniștea aceea, odată găsită, va fi de foarte scurtă durată. Însă speranța și rugăciunile mă ajută mult să caut, în continuare, Liniștea. Bineînțeles, voi căuta și cuvintele din DEX, iar cel aleatoriu mi-a adus în minte imaginea puzderiei de gânduri care mă cutreieră și pe care eu le îndemn să se oprească la un țărm imaginar, pentru a le putea înțelege mai bine. Dar nu, ele continuă să plutească de colo-colo, iar asta mă dezorientează un pic. Am găsit, ca mijloc de „liniștire”, o carte vândută (cu vreo 50 de lei) pe elefant.ro, dar am spus un politicos „nu, mulțumesc”, prefer să găsesc ceva metode mai ieftine și mai la îndemână. Așa, să vedem cuvintele de joi:

👀

A AMARÁ, amaréz tranz. 1) (nave) A lega de țărm sau de o altă navă. 2) (obiecte aflate pe o navă) A fixa, pentru a împiedica deplasarea în timpul navigației. /<fr. amarrer. Sursa: NODEX (2002).

👀

ALIȘVERÍȘ, alișverișuri, s. n. (Fam.) Vânzare, negoț, afaceri (reușite). – Din tc. alıșveriș. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1904 se deschidea primul târg de la Paris. Peste 500 de expozanți au fost distribuiți în cele șase pavilioane moderne din fontă, cărămidă și sticlă. Timp de nouă zile, evenimentul a reprezentat o
mare vitrină industrială și tehnologică de inovații și excelență artizanală. Acesta a fost cuvântul zilei. Cuvântul lunii martie este SAMAVOLNIC (apropo de războiul provocat de Putin).
Niște bancuri vechi:
„Bine aţi venit la linia telefonică gratuită de psihiatrie. Dacă sunteți obsedat, apăsați repetat tasta 1. Dacă sunteţi dependent, rugaţi pe cineva să apese tasta 2. Dacă suferiţi de personalitate multiplă, apăsați tastele 3, 4 si 5. Dacă sunteți deprimat, nu apăsaţi nimic...”
😒

Un cuplu sărbătorea cincizeci de ani de la căsătorie:
– Nevastă, pot să-ți mărturisesc ceva?
– Spune, dragul meu!
– Să știi că acum cincizeci de ani, când te-am cunoscut, eu am fluierat de fapt după un taxi...
😕

Discuție în miez de noapte între doi ardeleni, vecini și prieteni:
- Mă, Ioane, auzit-ai, mă, ce-o păţât Gheorghe?
- Tulai, Doamne, da' ce-o păţât, mă?
- 'Ai de capu' şî de zâlile lui, o fugit cu nevastă-mea, no!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...