duminică, 11 iunie 2023

Gânduri voalate și dezaprobatoare

MOTTO: „Duminica este acea zi pentru a curăța mintea de tot ceea ce a transpirat în ultima săptămână.” (Byron Pulsifer)


     Imaginea asta din dexonline (pentru cuvântul zilei) se potrivește perfect cu starea de astăzi a gândurilor mele. Influențate de vreme (iar plouă) și de starea mea „fizică” (nu prea grozavă), aceste gânduri, cam un sfert din cele ce mi-au trecut prin minte în această duminică, sunt cam „umbrite” și destul de dezamăgite (de mine și de lume) dar, în același timp, nu dezaprobă încercarea celorlalte gânduri de a mă ajuta să nu-mi pierd curajul și speranța, ba chiar să mă amuz un pic. Ceea ce încerc să fac, deși duminica e pe sfârșite...

Cuvântul zilei

DEZAPROBÁ, dezaprób, vb. I. Tranz. A se declara împotriva unui lucru (spus sau făcut de cineva), a găsi rău, reprobabil (ceva spus sau făcut de cineva). – Din fr. désapprouver (după approuver - a aproba). Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În 1963, președintele SUA John F. Kennedy, în timpul unui discurs televizat, afirmă că segregarea este greșită din punct de vedere moral și că e timpul să se ia măsuri.

Cuvântul aleatoriu:
VOÁL ~uri n. 1) Țesătură foarte fină și transparentă din bumbac, mătase sau fibre sintetice, folosită la confecționarea obiectelor vestimentare femeiești. 2) la pl. Varietăți ale acestei țesături. 3) Bucată din această țesătură folosită de femei pentru a-și acoperi fața sau capul; văl. 4) Pată neagră pe un material fotografic, apărută în urma unui defect de fabricație sau de utilizare. [Monosilabic] /<fr. voile. Sursa: NODEX (2002).

&
VOALÁT, -Ă, voalați, -te, adj. Acoperit cu un voal (1); ascuns, umbrit. ♦ (Despre glas, sunete) Lipsit de sonoritate și limpezime; stins, estompat. ♦ (Despre negative fotografice) Degradat prin producerea unui voal (2). V. voala. Sursa: DEX '09.

 Gluma zilei:

Un colecționar de artă vede la ușa unui mic anticariat o pisică mică și amărâtă, , care bea lapte dintr-o farfurioară. Dintr-o privire își dă seama că farfurioara e veche și foarte valoroasă. Se gândește cum să facă să pună mâna pe ea. Intră în magazin și se adresează vânzătorului:

- Bună ziua, am văzut o pisicuță la ușa magazinului dumneavoastră. Îmi place mult. Vă dau doi dolari pe ea.

- Domnule, nu se poate. E pisicuța magazinului, și ne place și nouă foarte mult. Fără douăzeci de dolari nu o dăm.

Colecționarul îi dă vânzătorului banii, ia pisicuța în brațe și zice:

- La prețul ăsta, ați putea măcar să-mi dați și farfurioara pisicii. S-a obișnuit cu ea și nu mai pierd nici eu timpul să cumpăr alta.

- Farfurioara nu o vând, domnul meu, căci știm și noi ce-i cu ea. De când am pus-o cu lapte săptămâna trecută la ușa magazinului, asta e a zecea pisică vagaboandă pe care o vând...

POST SCRIPTUM:

 © imagine Ștefania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...