joi, 22 iunie 2023

Gânduri adunate cu migală...

 

MOTTO: „Este atât de greu când trebuie să fac ceva, și atât de ușor când îmi doresc asta.” (Annie Gottlieb)


     M-am decis cu greu să scriu astăzi aceste câteva „vorbe” aici, pe blogul meu. Și asta din mai multe motive, primul și cel mai important fiind acela că n-am Inspirație mai deloc. Apoi, pentru că de vreo săptămână, am tot „adunat”, cu migală, cuvintele aleatorii sau ale zilei din dexonline.ro, iar acum m-am hotărât să le trec aici doar pe cele trei de mai jos. Tot cu migală mi-am adunat și gândurile (mă rog, o mare parte din ele), dar odată ajunsă în fața calculatorului, toate aceste gânduri, fiind ca și mine în zodia Balanță, și-au schimbat brusc atitudinea și au „evadat” care încotro. Ca să folosesc o expresie care mi-a venit acum în minte și care se potrivește perfect situației, m-au cam „lăsat țuț” (A rămâne țuț = a rămâne uluit, mirat peste măsură. Etimologie necunoscută). Deci, urmează cuvintele și un banc (mă rog, o povestioară cu morală)...

💜

MIGÁLĂ s.f. Minuțiozitate și scrupulozitate în efectuarea unei munci; muncă făcută cu multă răbdare și meticulozitate; migăleală. – Din a migăli (derivat regresiv). Sursa: DEX '09 (2009).

💜
PLEVÚȘCĂ, plevuști și plevuște, s.f. 1. Peștișor de baltă din familia ciprinidelor, cu corpul lung de 6-10 cm, acoperit cu solzi mărunți, cu capul verde-cafeniu, spinarea galbenă-verzuie și cu luciu metalic pe restul corpului (Leucaspius delineatus); p. gener. nume dat peștilor mărunți de orice specie. 2. Fig. Grup de oameni de puțină însemnătate. – Pleavă + suf. -ușcă. Sursa: DEX '98 (1998).

💜
ȚÚRȚUR, țurțuri, s. m. 1. Sloi mic de gheață de formă prelungită și ușor ascuțită spre vârf, care se formează de-a lungul streșinilor sau pe ramuri, prin înghețarea imediată a apei care se scurge. 2. (La pl.) Franjuri. 3. Jgheab prin care curge apa (la fântână). [Var.: țurțure s. m.] – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

☺ BANC: 

     Unei soții i s-a ivit ocazia să verifice telefonul soțului. În lista lui de contacte, ea a găsit trei numere care i-au trezit suspiciuni, înregistrate ca CEA MAI BLÂNDĂ MÂNGÂIERE, LACRIMI SINCERE și STĂPÂNA GÂNDURILOR MELE. Femeia s-a întristat, după care s-a înfuriat foarte tare și, într-o criză de gelozie, s-a apucat să apeleze pe rând aceste numere, pentru a afla cine sunt persoanele cu aceste nume suspecte. S-a dovedit că primul număr îi aparținea mamei soțului ei, în spatele celui de-al doilea număr era sora lui, iar când a apelat persoana înregistrată ca „Stăpâna gândurilor mele”, a auzit cum îi sună propriul telefon. Femeia a izbucnit în plâns din cauza remușcărilor, pentru că nu a avut încredere în iubitul său soț și pentru că a avut tot felul de gânduri urâte în privința lui. Ca să-și repare greșeala, ea a mers la bancă, și-a retras jumătate din banii din cont și i-a oferit soțului său. Când a povestit despre această întâmplare soacrei sale, femeia s-a emoționat și s-a dus să-i cumpere fiului său un ceas de aur. Când sora lui a aflat despre cele întâmplate, i-a dăruit fratelui o motocicletă foarte scumpă, pe care el și-o dorea demult. Bărbatul a fost foarte emoționat de această atitudine a femeilor din viața lui și chiar a lăcrimat puțin. Câteva zile mai târziu, el a adunat toate darurile, a plecat de la soție și s-a căsătorit cu cea care în telefonul său era înregistrată ca MIRCEA - Electrician

     P.S. Când am întrebat cine e autoarea citatului pus de mine drept motto, Monsieur GOOGLE mi-a zis, nonșalant și cu accent franțuzesc, că este „a freelance writer specializing in psychology”. Hm, mda, bine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...