joi, 15 iunie 2023

Gânduri care-mi dau cu sâc

 

MOTTO: „A planifica înseamnă a-ți bate capul cu cea mai bună metodă de a obține un rezultat întâmplător.” (Ambrose Bierce)

 

      Aștept ca afară să se ia hotărârea dacă va ploua și azi. Știu că se zice în popor că „dacă plouă în mai, ai mălai” dar, după o lună ploioasă, se pare că și iunie va fi tot așa, iar pentru asta „înțelepciunea populară” n-are nicio zicală. Sau, mă rog, n-o știu eu. Și da, plouă. Deci azi cred că nu voi grădinări. O să am liber la citit, „prestat servicii” curățenie, văzut filme, scris, gătit (mâncare). Mda, fac și eu haz de necaz. Am căutat imagini care să ilustreze asta și am dat de coperta discului acesta, care m-a amuzat, dar mi-a provocat și oarece „cazne” în a-mi aminti mai bine cine au fost acești domni. Trec mai departe și caut cuvintele din dexonline, sperând să-mi dea idei pentru un titlu „dăștept”. Nț, nu mi-au dat! Mi-a venit apoi în minte (nu-mi explic de ce, hm, adică îmi cam explic) expresia „a da cu sîc/sâc”. Îmi aduc aminte (din păcate destul de vag) că am mai scris cândva despre asta, dar nu-mi pasă, voi insista...

Cuvântul zilei: MATUSALÉMICĂ, matusalemice, adj. (Livr.; despre vârsta, viața unei persoane) Foarte înaintată. Matusalem (nume propriu) + suf. -ic. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: Ziua mondială a conștientizării abuzului asupra vârstnicilor (ONU).
Cuvântul aleatoriu: BULEÁNDRĂ, bulendre, s.f. (Pop. și fam.) Haină veche, ruptă, ponosită; fleandură. ♦ (La pl.) Lucruri vechi și fără valoare. ♦ Fig. Termen injurios pentru o femeie imorală. – Et. nec. Sursa: DEX '09 (2009).

Deci, Google zice că...

Sic (din latină: sic erat scriptum) este un cuvânt al limbii latine, cu semnificația de „astfel”, „ca atare”. Este folosit în texte literare pentru a marca situații neobișnuite sau incorecte de ortografie, sintaxă punctuație și pentru a evita perceperea lor drept greșeli de tipar.”

Și, prin comparație...

Sic - cuvânt care înseamnă „așa”, scris, de obicei între paranteze (adesea urmat de semnul exclamării) și folosit ca indicație pentru ca cititorii să știe că o greșeală dintr-un text reprodus aparține originalului, adică autorului respectiv, și nu comentatorului.”
&

„Sîc/ Sâc - de obicei repetat și însoțit de gestul lovirii pumnilor unul de altul, prin care cineva își exprimă satisfacția răutăcioasă pentru un necaz al altuia.”

(Sursa: https://ro.wiktionary.org/) 

Gluma de azi (la care eu n-am râs, domniile voastre faceți cum vreți):

La serviciu, un tip începe să spună colegilor un banc:

- Un cal intră într-o bibliotecă și… Aha, văd că v-ați pierdut interesul deja. Dacă intra într-un bar era mai palpitant, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...