marți, 27 iunie 2023

Gânduri „trupeșe”

 

MOTTO: „Nu există compasiune profundă pentru cei a căror viață nu are sens. Vieți închise. Lumea se reflectă în ele deformat, ca într-o oglindă strâmbă.” (Andre Malraux)


       De când au mai încetat ploile și am putut să-mi văd de treburile „restante” de prin curte și grădină, am observat, cu neliniște și o ușoară iritare, că acele trei-patru kilograme excedentare pe care le posed s-au așezat „strategic” așa încât să mă împiedice să mă mișc mai vioi și, mai ales, să fac asta fără să gâfâi. Încerc să iau măsuri, dar muncile în aer liber îmi fac o poftă de mâncare nebună. Nici nu îndrăznesc să mă mai cântăresc. De aici și imaginea de mai sus. Citatul are altă „poveste”, dar n-o spun acum. Când am căutat cuvântul aleatoriu, ca să mă necăjească și el, dexonline mi l-a dat pe „trupeș”. Am să-mi spun un banc, ca să mă mai calmez un pic, deși am senzația că l-am mai scris cândva aici...

    ☺ Făt Frumos se lupta cu Zmeul Zmeilor. Îl prinde Zmeul pe Făt Frumos și-l trântește zdravăn, băgându-l în pământ până la glezne. Pe deasupra lor zbura un corb și Făt Frumos îi zice:

– Corbule dragă, adu-mi un cioc de apă și-ți voi da pe Zmeu să-l ciugulești.

Aduce corbul un cioc de apă lui Făt Frumos și ăsta îl baga pe Zmeu în pământ până la genunchi. Zice Zmeul către corb:

– Corbule, adu-mi un cioc de apă și ți-l voi da pe Făt Frumos să-l halești.

Aduce corbul iar un cioc de apă și-l bagă Zmeul pe Făt Frumos în pământ până la buric. Și tot așa, de vreo câteva ori, până când corbul se satură și croncăne, nervos:

– Dar ce faceți voi, mă, vă bateți sau beți apă?!


TRÚPEȘ, -Ă, trupeși, -e, adj. (Pop.) Bine conformat din punct de vedere fizic; robust, voinic. ♦ (Peior.) Gras. – Trup + suf. -eș. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:

(A) GERÁ, gerez, vb. I. Tranz. A administra în numele sau în locul altuia. [Var.: girá] Din fr. gérer. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Ziua întreprinderilor micro, mici și mijlocii (ONU).

      P. S. Am văzut zilele trecute pe Facebook o imagine superbă cu niște trepte care duceau la o mănăstire în munți și explicația era următoarea: Mănăstirea Coția (lângă Alba Iulia). Când am căutat mai multe amănunte, Google a fost cam „Goagăl” și mi-a dat doar niște informații despre Mănăstirea Cozia (nu, mersi, e cu totul altceva). Deci, ori motorul de căutare nu s-a pus la punct cu subiectul ăsta, ori poate persoana care a postat a făcut o glumă proastă. Nu contează, eu am să închei aici, cu o glumă...


Ea:

- Iubitule sunt câteva persoane pe strada noastră care spun despre mine că sunt exagerat de grasă!

El:

- Lasă, draga mea, nu te mai uita în gura lumii! Hai, ia-ți două scaune și vino lângă mine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...