luni, 20 martie 2023

Niște gânduri fără fast...

Totul este o ghicitoare, şi cheia unei ghicitori este o altă ghicitoare.” (Ralph Waldo Emerson)

 

Mi-am propus azi să ies iar prin grădină. Nu, nu pentru vreo plimbare, ci cu diverse treburi. Zic „iar” pentru că am mai avut câteva tentative săptămânile trecute, dar care au fost „gâtuite” de ploi și frig. La astea s-au adăugat un fel de lentoare (care mă îngrijorează) și o oboseală care apare rapid și nu mai vrea să plece. Dar eu insist. Am „intrat” azi în iatacul blogului meu pentru că am observat câteva greșeli la cele scrise ieri, așa că acum, după ce le-m corectat, scriu și cuvintele de azi din dexonline.ro, plus un banc, și gata!

Cuvântul aleatoriu:

CINÉL s. n. instrument muzical de percuție din două discuri metalice care se lovesc unul de altul, provocând un sunet strident; cimbal; talgere. (< it. cinelli). Sursa: MDN '00 (2000).

Dar și...

CINÉL interj. (De obicei repetat) Formulă cu care încep unele ghicitori. Cinel-cinel [titlu]. ALECSANDRI. – Variantă: cimél (GOROVEI, C. 189) interj. Sursa: DLRLC (1955-1957).

Cuvântul zilei:

FAST, -Ă adj. (Liv.) Favorabil. ◊ Zi fastă = zi favorabilă; zile faste = zilele în care erau îngăduite împărțirea dreptății și judecarea proceselor la tribunalele Romei antice. // s.n.pl. Table cronologice la romani. ♦ Registre publice în care se consemnau acțiunile memorabile în vechea Romă. [Pl. faști, faste / < lat. fastus, cf. fr. faste]. Sursa: DN (1986).

FAST, -Ă, faști, -ste, adj. (Livr.; despre zile, împrejurări, evenimente) Favorabil, fericit (pentru cineva). – Din fr. faste, lat. fastus. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: Ziua Internațională a Fericirii (ONU).

Dar și...

FAST s. n. strălucire, măreție, lux, pompă. (< fr. faste, lat. fastus). Sursa: MDN '00 (2000).

Notă: După părerea mea, ăștia de la ONU sunt, în condițiile actuale, chiar comici cu Ziua Internațională a Fericirii...

Bancul zilei:

Două tipe stau de vorbă:
– Fată, îl mai știi pe ăla care a zis că nu poate să trăiască fără tine?
– Da!
– Ei bine, trăiește!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...