marți, 21 martie 2023

Niște gânduri care nu vorbesc dravidiana

... Și nu numai că nu vorbesc dravidiana, dar nici eu, nici gândurile mele nu aveam habar că există limba asta (precum și populația care o vorbește). Deh, învățăm mereu câte ceva. Cuvântul zilei m-a uimit iar cel aleatoriu m-a înduioșat un pic, și asta pentru că mi-am amintit de eforturile mele disperate, pe vremea când eram la grădiniță, să spun „păstârnac” și nu „păstrănac” într-o poezie pe care urma să o recit la serbarea de sfârșit de an. După ce că aveam emoții, mai trebuia să-mi fac griji și pentru asta. Nu am găsit poezia aia, dar am găsit alta, tot pentru copii (mda, de la o vreme, cred că dau în mintea lor). Și am adăugat niște glume, ca de obicei...

Cuvântul zilei:
DRAVIDIÁN, -Ă, dravidieni, -e, s.m. și f., adj. 1. S.m. și f. Persoană care face parte dintr-o populație cu caractere intermediare între negroizi și albi, și care locuiește în unele regiuni din India, Sri Lanka, Pakistan sau este originară de acolo. 2. Adj. Care aparține dravidienilor (1), privitor la dravidieni. ♦ (Substantivat, f.) Limba vorbită de dravidieni (1). [Pr.: -di-an] – Din fr. dravidien. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Ziua internațională pentru eliminarea discriminării rasiale

Cuvântul aleatoriu:
PĂSTÂRNÁC, păstârnaci, s.m. Plantă erbacee legumicolă bienală din familia umbeliferelor, cu rădăcina pivotantă fusiformă, cărnoasă, albă sau gălbuie, asemănătoare cu cea a pătrunjelului, comestibilă, bogată în substanțe nutritive și în vitamine (Pastinaca sativa hortensis). [Variantă (reg.) păstărnác s.m.] Din magh. paszternák, sb. pastrank, germ. Pastinak. Sursa: DEX '09 (2009).

Poezia zilei: „Îngrijorare printre legume” de Cristina Ungureanu

Stau pe masa, la un loc,

Strânse ca la "five o'clock":

Roșia – o mofturoasă,

Ceapa – veșnic plângăcioasă,

Varza cea înfofolită

Și fasolea despletită.

Într-o parte, stă retras,

Taciturnul ardei gras,

Iar alăturea de el –

Visătorul pătrunjel.

Se remarcă, imediat,

Usturoiul parfumat,

Morcovul cel curios,

Păstârnacul arătos,

Iute-ardei cel îngâmfat

Și dovleacul bosumflat.

Toți discută în surdină

Cum va fi vremea-n grădină.

Doar cartoful somnoros

Mormăie morocănos:

– Credeți voi că va fi bine,

N-apucam ziua de mâine!...

Glumele zilei:
Doi vechi camarazi se întâlnesc "la una mică", după o perioadă de timp.

– Măi omule, ai auzit de cazul acelei tinere care s-a dat drept bărbat și s-a înrolat în armată? întreabă unul dintre cei doi prieteni.

– Dacă am auzit?! a râs celălalt. Păi, a fost în aceeași companie cu mine! O tratam ca pe unul dintre noi: făceam instrucția împreună, luam masa împreună, dormeam împreună, făceam duș împreună, tot! Și nici nu arăta rău!

– Dar cum Dumnezeu nu s-a prins nimeni? a întrebat primul, neîncrezător.

– Doar nu-ți închipui că s-a gândit vreunul din noi s-o dea de gol?! răspunse celălalt.

&

O fetiță îi spune tatălui ei:

-Tati, mi-aș dori să am o surioară. 

Zâmbind, tatăl îi replică:

- Frumoasa mea, dar tu ai o surioară. Dar nu o vezi pentru că, atunci când intri pe ușa din față, surioara ta iese pe ușa din spate.

Micuța, îngândurată, îi zice:

- Vrei să spui că face la fel precum celălalt tătic al meu?

&
O nevastă se plânge prietenei: 

- Soțul mă bate zilnic și nu înțeleg de ce…

- Poate e murdar în casă?

- Nu, zilnic fac curățenie, spăl, șterg praful!

- Poate nu-l hrănești bine?

- Nuuu, toată ziua pregătesc bunătățuri din cele mai proaspete produse!

- Poate copiii învață rău la școală?

- Nu, mereu merg la școală, fac lecțiile cu ei, vorbesc cu profesorii, învață doar pentru 10! 

- Atunci, nu știu… Poate îl înșeli?

- Aaaa, păi doar pentru asta?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...