vineri, 3 martie 2023

Gânduri „restante”

   

     Doar azi mi-am adus aminte că au început Zilele Babelor sau Zilele Babei Dochia. Mi-am ales și eu repede una, deși Primăvara și-a făcut apariția cam „ciufulită” (aud că s-a bătut, prin unele locuri din țară, cu Iarna), posomorâtă și înfrigurată, dar să sperăm că se va mai înveseli oleacă. Am să citez câteva vorbe despre acest subiect (care era la „et caetera”) și o să revin cu cele despre care pomeneam ieri în alte zile.

❤ „Primele zile ale lunii martie sunt numite „babe”, în credința populară. La noi, la români, există obiceiul ca între 1 și 9 martie fiecare om să-și aleagă câte o zi, adică o „babă”, care îi va arăta cum va fi anul respectiv pentru el, în funcţie de vreme. Se spune că dacă afară este frig şi întunecat, vei avea un an mai prost, dar dacă în ziua aleasă va fi cald şi soare, vei avea un an minunat. Zilele babelor se încheie pe 9 martie, când se crede că vin moșii și căldura. Babele de primăvară mai sunt cunoscute și sub numele de zilele Babei Dochia. Ori de câte ori serbăm Babele vom celebra, de fapt, trecerea de la iarnă la vară. Primele zile din luna martie sunt considerate schimbătoare, unele fiind prea călduroase, iar altele destul de friguroase. Etnografii spun că tradiţia „babelor” a apărut din mitul Babei Dochia, unul cel mai importante din cultura românească. Baba Dochia şi-ar fi luat numele de la Sfânta Muceniţă Evdochia, sărbătorită de biserică pe 1 martie”.

Sursa: https://ziarulunirea.ro/

Cuvântul aleatoriu:

CIRCUMVOLUȚIÚNE, circumvoluțiuni, s.f. 1. Fiecare dintre cutele (alungite și sinuoase) de pe suprafața exterioară a creierului, mărginite de șanțuri. 2. (Rar) Ocol circular sau în spirală în jurul unui punct sau al unui ax central. [Var.: circumvoluție s. f.] – Din fr. circonvolution. Sursa: DEX '09 (2009).

Cuvântul zilei:
CUPÍD, -Ă, cupizi, cupidde, adj. Apucător, avid de câștig; lacom, hrăpăreț. Din fr. cupide, lat. cupidus. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În anul 1871 s-a născut Maurice Garin, ciclist italian naturalizat francez. A câștigat prima ediție a Turului Franței (1903). La a doua ediție a fost eliminat, acuzat că a folosit trenul.

Banc

Mesaje între un tip și o tipă:

Ce greu a trecut weekendul ăsta fără tine, iubitule...

Așa este, iubire, hai că nu mai este mult, ne vedem mâine dimineață la serviciu.”

Daaa, abia aștept. Să îmi aduci ceva bun.”

Îți aduc, puiuț, zi-mi ce vrei și îți aduc.”

Vreau să-mi aduci niște sarmale, căci nu știu cum le face și ce pune în ele, dar ador sarmalele făcute de nevastă-ta.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...