duminică, 19 martie 2023

Gânduri care nu-s redemptorii deloc

 

Deși le-am promis marea cu sarea (o să revin la expresia asta), gândurile mele sunt tot îmbufnate, mi-au întors spatele și nu vor să „vorbească” cu mine (cred că nu m-au „izbăvit” de vina de a le fi certat, destul de tare, zilele trecute), iar imaginația mea, solidară cu ele, îmi dă și ea cu tifla. În regulă, eu sunt o solitară prin definiție și, ca de obicei, îmi place această stare, așa că o să mă fac că nu le bag în seamă, o să scriu cuvintele de astăzi din DEXONLINE, și apoi o poezie haioasă a lui Topîrceanu, pe care n-o știam și cu care m-am „întâlnit” din întâmplare, căutând cu totul și cu totul altceva. Poza cu albinuța e aleasă de mine pentru că ieri (când nu am reușit să scriu nimic aici, pe blog) mi-am cumpărat niște miere...

Cuvântul zilei:

REDEMPTÓRIU, REDEMPTOÁRE adj. care asigură redempțiunea; mântuitor, izbăvitor. (< fr. rédempteur, lat. redemptor). Sursa: MDN '00 (2000). Cheia alegerii: În anul 1937, Papa Pius al XI-lea publica enciclica „Divini Redemptoris” împotriva comunismului.

Nota mea: Enciclică - (În Biserica catolică) Scrisoare a Papei către bisericile, clerul și credincioșii din toate țările sau dintr-o anumită țară, conținând o problemă de doctrină sau de actualitate.

Cuvântul aleatoriu:
CARBINÓL, carbinoli, s.m. Denumire veche a alcoolului metilic. – Din fr. carbinol. Sursa: DEX '09 (2009).


M-am procopsit” (George Topîrceanu)


„La opt ore fix, în stradă

Pe trotuar o așteptam.

Se zvonea din gura lumii

Cum că fata ar fi cam…


Ba mai mult decât atâta,

Șoapte rele, ici, colo

Ajungeau până la mine

Cum că fata ar fi o…

 

„Cum” și  o” puțin îmi pasă

Zică lumea cât o vrea,

Dacă fata e frumoasă

Poate fi și „cam” și „prea”,


La-nceput făcea fasoane

Dar în urmă se lăsă:

Ce vrea domnul de la mine?

Domnișoară aș vrea să


Am vorbit; noaptea acasă

„Domnișoara” m-aștepta.

Șoapte, strângere în brațe,

Sărutări, et caetera…


Nu mult timp după aceea

Am văzut cine era.

Mă căiesc și-acuma. Fata,

Înțelegi, era prea „prea”…


N-avui însă încotro

Lucru, vezi, se petrecu,

Și fiindcă fuse o…

M-alesei în urmă cu… 

Post Scriptum:

💬  A promite (cuiva) luna de pe cer / marea cu sarea (expr.) - a promite (cuiva) ceva irealizabil sau intangibil, a promite (cuiva) tot ce își dorește. „Marea cu sarea” este ceva exagerat, imposibil de realizat. Sursa: Argou (2007)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...