duminică, 12 martie 2023

Gânduri # binging

Te maturizezi în ziua în care râzi pentru prima dată cu adevărat de tine însuți.” (Ethel Barrymore)

 

    De vreo săptămână tot încerc să scriu ceva, dar toate tentativele mele au eșuat lamentabil. Nu-mi mai reușește nici așa-zisa „gândire pozitivă” (adică, în traducere liberă, încercarea de a mă minți singură), nu-mi mai reușesc nici obișnuitele încurajări (gen „Zoe, Zoe, fii bărbată!”), în fine, nu-mi reușește mai nimic. Azi, de exemplu, nu mi-a reușit nici „spectacolul” de dimineață, din fața oglinzii (acela cu „sunt sănătoasă, sunt bogată, sunt tânără, sunt frumoasă, sunt isteață, sunt haioasă etc.”), căci nu, nu prea mi-a venit să râd. În fine, poate e doar o „fază”, așa că voi scrie câteva cuvinte din dexonline.ro și-mi voi lămuri câteva dintre „chestiile” pe care mi le-am notat, dar nu am mai revenit la ele...

👀

HAVÚZ, havuzuri, s.n. Bazin de apă descoperit, construit în parcuri, în scuaruri etc., din piatră sau din beton, de obicei cu fântână arteziană în interior; fântână arteziană. [Pl. și havuze] – Din tc. havuz. Sursa: DEX '09 (2009).

👀

ÎNCÁLTEA adv. (Reg.) Cel puțin, măcar, barem. [Var.: încálte, încáilea adv.] – Încă + alta. Sursa: DEX '09 (2009)

👀 Cuvântul zilei:

PÓMPĂ, pompe, s. f. 1. Alai, suită, cortegiu plin de fast, sărbătoresc; p. ext. fast, strălucire, splendoare. 2. (În sintagma) Pompe funebre = întreprindere care se ocupă cu pregătirea și ceremonialul înmormântărilor; servicii funerare. – Din lat. pompa, fr. pompe. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: În 1946 s-a născut la Los Angeles actrița și cântăreața americană Liza Minnelli. Ea câștigat un premiu „Oscar” pentru rolul din muzicalul „Cabaret” și a rămas până în prezent singura persoană recompensată de academie ai cărei părinți au fost, și ei, distinși cu premiul Oscar.

👀 Care mai înseamnă și:

PÓMPĂ, pompe, s.f. Mașină de forță sau aparat compus de obicei dintr-un cilindru cu piston, manevrat cu mâna sau acționat mecanic, folosit pentru a deplasa sau a comprima un fluid. ◊ Pompă de incendiu = pompă cu care se aruncă apă la distanță pentru a stinge incendiile. ♦ Spec. (De obicei cu determinarea „de apă”) Aparat de pompare adaptat mai ales la puțuri; p. ext. cișmea din care apa curge prin apăsare pe un mâner legat la rândul său de un aparat de pompare. – Din fr. pompe. 

👀

Știam eu că expresia „a bate șaua ca să priceapă iapa” are sensul de „a face aluzie la ceva, a face apropouri”. Nimeni însă, pe câmpiile Internetului, nu explică originile acestei ziceri, iar eu m-am întrebat, destul de indignată, de ce neapărat trebuie să priceapă iapa, căci se știe că „femininele” sunt destul de agere și intuitive, de ce nu se spune și „să priceapă calul”. Ei bine, doar la una dintre explicații am găsit (în paranteză) asta. Bun și-așa!

👀

Căutând un nou serial pe care să-l vizionez (hm, de pe site-uri care piratează, dar nu-mi pasă), găsesc propoziția „pentru cei care vor să facă binging”, care mă bagă total în ceață și-mi dă o ușoară stare nervoasă. Am căutat traducerea, era ceva în sensul de a te lăcomi, a mânca prea mult, ceva în exces. Am găsit și explicația următoare, care m-a lămurit...

Binge-watching sau # binging este o expresie nouă, preluată din limba engleză, care se referă la nevoia de a vedea filme în continuu, de exemplu mai multe episoade la rând dintr-un film serial. Mda...

👀 

Spre bucuria mea, ideea de a pune azi acest titlu, de o autoironie supremă, m-a făcut să zâmbesc, ceea ce înseamnă că sunt pe drumul cel bun și, poate, așa cum se spune în motto, chiar încep să mă maturizez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...