vineri, 19 noiembrie 2021

Gânduri abia trezite din somn

 „Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși!” (Nicolae Steinhardt, „Jurnalul fericirii”)


Acest „abia trezite din somn” înseamnă de fapt de vreo oră și jumătate. Da, iar sunt foarte matinală. Și le-am pregătit un fel de ambuscadă gândurilor mele, făcându-le să se „dea în spectacol” la matineu. Ei, glumesc și eu, căci gândurile mele văd că sunt destul de vioaie și gata de acțiune. Am vrut să notez aici un fapt minor (dar cu implicații majore, în mintea mea), pentru că pe urmă îl uit. Și ar fi păcat. Zilele trecute eram cu o prietenă pe podul de peste Râul Doamnei și, mergând, am observat în urma noastră doi liceeni care păreau că se grăbesc. Îi spun prietenei mele: „Dă-te puțin la o parte, să-i lăsăm pe băieți să treacă.” În timp ce ne depășeau, unul dintre băieți ne-a zis: „Mulțumim, sărut mâna!” Am rămas amândouă fără cuvinte, preț de câteva minute. Eu am fost profesoară mai mult în timpurile străvechi, dar ea predă și acum și are cam aceeași părere ca mine în privința gradului de politețe (și de dorință de studiu) al tinerei generații. Ei bine, acest băiat, necunoscut nouă, ne-a dat un pic de speranță că nu e chiar totul pierdut. Gata, nu mai comentez nimic, pentru că mi s-au cam terminat cuvintele. Apropo de asta, cuvintele de azi din dexonline sunt:

Cuvântul aleatoriu: ANGOÁSĂ s. f. 1. neliniște, tulburare cauzată de o teamă puternică fără obiect real, concret, adesea patologică. 2. (fil.) sentimentul înstrăinării omului; conștiința condiției umane de ființă muritoare. 3. (med.) stare provocată de contracția regiunii epigastrice, însoțită de mari dificultăți respiratorii și de tristețe excesivă. (< fr. angoisse). Sursa: MDN '00 (2000). 

Cuvântul lunii: Tot HAOS. 

Cuvântul zilei: (Scuzați!) PIȘOÁRCĂ, pișoarce, s. f. (Pop.) Persoană care urinează des (în pat). – Pișa + suf. -oarcă. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Ziua Mondială a Toaletei (ONU).

NOTA MEA. Numai asta nu mai aveam - Ziua Mondială a Toaletei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...