sâmbătă, 6 noiembrie 2021

Cuvinte și gânduri din trei zile...

 Poze Blog: Imagini Haioase Cu Emoticoane  

   MOTTO: „Noi știm că ei ne mint, ei știu că mint, noi știm că ei știu că noi știm. Și, totuși, continuă să mintă!” (Aleksandr Soljenițîn)


   Văd că n-am mai dat pe-aici, pe la blog, de pe 1 noiembrie. Nu am avut timp. Azi scriu doar despre câteva gânduri (foarte puține, căci văd că mai toate gândurile mele sunt în grevă) și trei cuvinte din dexonline.ro, care mi-au atras atenția, ca să zic așa. Am să încep cu gândul care mi-a străfulgerat prin minte când am citit acea foarte realistă și adevărată zicere a lui Aleksandr Soljenițîn, pe care am pus-o drept motto: așa este, suntem mințiți cu nerușinare. Și, pentru că apoi m-am gândit că am ajuns, în ultima vreme (cam de doi ani), să-mi văd doar de mine, de casa, grădina „din dotare” și de gândurile mele (bineînțeles, făcând excepție de la această „izolare” totală rudele și cei câțiva prieteni), am căutat și am găsit un alt citat, aparținând aceluiași autor, care spune asta mult mai frumos: „Oamenii au o percepție ciudată despre fericire. Să trăiești într-o cușcă cu zece etaje, înconjurat de pereți și ecrane – este bine. Să trăiești într-o casă frumoasă, la margine de pădure – este un eșec nemaivăzut.” Și, în fine, un alt gând (și ultimul pe ziua de azi), destul de șovăielnic, ușor ipocrit și cam ca nuca-n perete, este că tare m-aș plimba pe dealurile din jurul Domneștiului, dar e ceață, stă să plouă și mi-e cam lene. În regulă, acum trec la cuvinte:

GENUÍN, -Ă, genuini, -e, adj. (Livr.) Natural, veritabil, pur. Lat. genuinus. Sursa: DEX'96. Cheia alegerii: Ziua internațională pentru prevenirea exploatării mediului în timpul războaielor și conflictelor armate (ONU).

VREMÉLNIC, -Ă, vremelnici, -ce, adj. De scurtă durată; temporar, trecător; instabil; efemer; vremelnicesc. ♦ Spec. Care are o viață efemeră. – Vreme + suf. -elnic. Sursa: DEX '09 (2009).

JASP s.n. Rocă silicioasă compactă, variat colorată, alcătuită din calcedonie și compuși ai fierului, folosită ca piatră semiprețioasă. Din fr. jaspe. Sursa: DEX '09.
DICARIOFÁZĂ s. f. conjugare a perechilor de nuclee haploide, fără fuzionare, la reproducerea unor ascomicete. (< fr. dicaryophase). Sursa: MDN '00 (2000).

Nota mea: Ultimul dintre cuvintele de azi (găsit, de fapt, ieri) m-a lăsat cu gura căscată de uimire și, mărturisesc, la fel de nelămurită, dar n-am energia să-mi mai reamintesc ce înseamnă „haploid” și nici nu mă prea interesează cum se reproduc ascomicetele...

 

Și niște glume: 


- Iubitule, am slăbit trei kilograme!

- Din câte?

- Din 118...

- Felicitări, e ca și cum ai pierde o piuliță la tanc.

😃

- Mă, Gheorghe, ai auzit că-n triburile din Africa își vând nevestele? Tu m-ai vinde pe mine?

- Ce tăt vorbești acolo, tu, femeie? Eu te-aș face cadou!

😆

- Cum ați reușit să intrați în clădirea SRI?

- Păi, sunt agent...

- FSB, GRU?

- Nu.

- FBI, CIA?

- Nu.

- Mossad?

- Nu, „Oriflame”...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...