duminică, 1 august 2021

Niște zâmbete care mă pun pe gânduri

   MOTTO: „Zâmbetul, care este o cochetărie, o bunătate, n-are a face cu râsul, care e o bucurie, și nici cu rânjitul, care e o batjocură. Cei mai mulți oameni rânjesc.” (Nicolae Iorga)

 

      Când am deschis astăzi laptop-ul (pentru că... duminică, pentru că... timp liber, pentru că... oleacă de chef de scris), nu aveam eu vreun zâmbet pe față, dar aveam câteva zâmbete în suflet. Așa, fără motiv. Zău, chiar n-am nicio pricină pentru a zâmbi. Dar eu caut mereu, cu încăpățânare, motive. Și, da, așa este, și pe vremea lui Iorga, și acum, în zilele noastre, „cei mai mulți oameni rânjesc”. Lucru care mă aduce la disperare. Voiam să scriu câteva vorbe despre celebrul detectiv al Agathei Christie, Hercule Poirot, și asta pentru că, de vreo trei-patru săptămâni, văd un serial despre el. Atât actorul/personajul, cât și unele episoade ale serialului îmi produc un amestec de trăiri, dintre care predomină (sau, mă rog, ies în față) un fel de enervare crescândă și un fel de amuzament nostalgic. Oricum, mă fac să zâmbesc. Deci, voi continua să văd serialul ăsta. Am renunțat la subiect, pentru că, deschizând laptop-ul, am văzut că Google are azi un „doodle” intitulat „În cinstea hominizilor Turkana”. Poate că domniile voastre știu cine sunt acei domni, ei bine, eu nu știam. Adică, pentru a fi sinceră, îmi aminteam eu ceva, foarte vag, despre hominizi, evoluție, omul din Neanderthal, homo sapiens (dar și despre Geneză), dar nu știam că pe malul lacului Turkana, în Kenia, au fost descoperite schelete ale unor ființe care au trăit cu aproape două milioane de ani în urmă. Wikipedia zice că acolo ar fi „leagănul civilizației umane”. Mda... Hm... Mă rog... Am să trec la cuvintele din dexonline.ro, dintre care unul chiar are oarece legătură cu „hominizii”.

Cuvântul zilei:
LAMARCKÍSM s. n. Teorie biologică după care evoluția viețuitoarelor se explică prin influența variațiilor de mediu asupra comportamentului și morfologiei lor și care consideră că însușirile astfel dobândite se transmit ereditar. [Pr.: -chism] – Din fr. lamarckisme. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Pe 1 august 1744 s-a născut Jean-Baptiste Lamarck, naturalist francez. Numele său este asociat (parțial incorect) cu lamarckismul, o teorie abandonată ulterior în favoarea selecției naturale.
Cuvântul aleatoriu:
LUMAȘÉL s.n. Rocă sedimentară calcaroasă, slab cimentată, alcătuită din fragmente de cochilii sau din schelete de organisme. – Din fr. lumachelle. Sursa: DEX '09 (2000).

 

Și, pentru un zâmbet (sau două, sau trei):


Mergeam pe stradă cu un tip, când am văzut o femeie cu un cercel în nas, de care era atașat un lănțișor până la cercelul din ureche. Tipul a zis: „Nu se va rupe lanțul de fiecare dată când va întoarce capul?”. A trebuit să-i explic că nasul și urechea unei persoane rămân la aceeași distanță una de cealaltă indiferent în ce direcție va întoarce capul.
Ei trăiesc printre noi!
&

Nu mi-am găsit bagajele în zona pentru bagaje din aeroport. Așa că am mers la Biroul bagaje pierdute și, destul de agitat, i-am spus lucrătoarei că bagajele mele nu apăruseră. Ea a zâmbit calm și mi-a spus să nu-mi fac griji, deoarece ea este pregătită și special instruită pentru a rezolva astfel de situații și că sunt pe mâini bune. Apoi m-a întrebat: „Ca să începem cu începutul, avionul dumneavoastră a ajuns?”
Ei trăiesc printre noi!

&

Am muncit o vreme la o pizzerie și o dată am observat un bărbat care venise să comande o pizza mică la pachet. Părea să fie singur și bucătarul l-a întrebat dacă dorește să taie pizza în 4 sau în 6 felii. Omul a stat și s-a gândit un pic înainte să răspundă: „Lasă în patru felii, nu cred ca-mi este destul de foame ca sa mănânc șase felii.
Da. Ei trăiesc printre noi!
(Sursa: www.haios.ro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...