miercuri, 17 februarie 2021

La cules de gânduri...

Imagini pentru cuvinte...Sau, și mai precis, „La cules de gânduri și cuvinte”. Pe fugă. De ce pe fugă? Pentru că am fost „amenințați” că astăzi, între orele 8 și 16, nu o să avem curent electric. Hm! Deci am notat rapid aici cuvintele de azi și, apoi, dacă mai am vreme, o să scriu și un banc. A, bineînțeles, am dat o raită și pe Facebook, pe Yahoo Mail și pe la știri. Hm! Așa, cuvinte sunt:

Cuvântul aleatoriu:

Calimán sn [At: CHEST. II, 128/351 / Pl: ? / E: nct] (Reg; la casă) Tencuială care se întrebuințează la zidit. Sursa: MDA2 (2010).

Dar mai interesant este:
Călimán, călimani, s.m. – (reg.; mit.) Nume dat de localnici unui popor de uriași ce s-ar fi refugiat în peșterile munților: „Din când în când, călimanii deschid câte o ”poartă„ (compusă dintr-o lespede de piatră situată pe vreo pajiște alpină sau într-un perete stâncos) și duc oameni și animale pe lumea cealaltă. Ei ar trăi și azi în triunghiul munților Arșița-Tomnatec-Farcău. În 1919, de pe muntele Farcău a dispărut o turmă de 300 de oi, doi ciobani, câinii și măgarii stânei” (Ivanciuc, 2006: 123). ♦ (onom.) Căliman, Caliman, nume de familie (9 persoane cu aceste nume, în Maramureș, în 2007). – Probabil din gr. Kallimani(s), cf. sl. kaliman > rom. Căliman, Caliman, n. pers. (Iordan, 1983).Sursa: DRAM 2015 (2015). 

Cuvântul lunii: RAPEL.

Cuvântul zilei:
DANDANÁ, dandanale, s. f. (Fam.) 1. Întâmplare neplăcută; belea, bucluc, încurcătură. 2. Zgomot mare, tărăboi; petrecere gălăgioasă. ◊ (Înv.) Clopot de dandana = clopot de alarmă. – Din tc. tantana. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: S-a născut, în 1954, actrița americană Rene Russo. Printre filmele sale se numără și „Belea mare în Miami”.

Banc:
Eu: Am o iubită imaginară.

Psihiatrul: Nu te merită.

Eu: Ştiu...

Psihiatrul: Cu ea vorbesc, nu cu tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...