miercuri, 3 februarie 2021

GANDURI DESPRE ALEGERI

     Nu, nu e vorba despre alegerile ălea cu campanii electorale, minciuni sfruntate, șantaje, peșcheșuri, și mereu, pentru mine, prilejuri de nervi și dezamăgire. Vorbesc azi despre alegerile mele. V-am mai spus (scris), domniile voastre, că mă trezesc în câte o dimineață cu un gând, o idee, un cuvânt în minte, care se înghesuie să iasă în față și, uneori, mă agasează, pentru că mie îmi displace profund datul din coate ca să ieși în evidență. Ei, în dimineața asta a fost cuvântul INTIFADA. Ceva îmi spunea că parcă am mai scris despre asta, dar nu am vrut să verific și, iată, am făcut alegerea de a scrie astăzi, în schimb, un text care mi-a plăcut, deși eu nu sunt deloc o „fană” a celor de la „Carla’s dreams”. Și apoi, desigur, niște glume.


Din sute de concepte și sute de premise,
Din mii de căi deschise din lista mea de vise,
Aleg să rămân singur, dar să rămân integru,
În punctul ce desparte segmentul alb și negru,
În punctul unde eu contez la fel ca tine —
Te las să fii cum ești și mă accepți pe mine.
Fanatic în credință, agnostic sau ateu,
Bărbat, copil, femeie, docil sau cu tupeu,
Cu pașaport albastru sau simplu apatrid,
Cu mască de culoare sau fără de partid,
La gazdă sau acasă, de la oraș sau sat,
Înalt și blond cu ochi albaștri, sau mai josuţ, bronzat,
Sărac, bogat, șomer sau muncitor,
Un creator în sine sau fals și impostor,
Școlit sau fără carte, viteaz sau mai fricos,
Isteric sau ce rabdă cuțitul pân' la os,
Cu mâinile de aur sau puțintel pe dos,
Tăcut sau vorbăreț, urât sau mai frumos.
La 70 sau tineri,
Din punct md sau com,
Zâmbim și plângem liberi,
Sub denumirea
OM
.”


(Carla’s dreams, „Hobson’s choice”)

&&&


O nevastă cârcotașă îşi acuză soţul de laşitate:
- Măi, omule, dacă ar fi acum război, tu, ca un laș, ai rămâne acasă cu mine...
- Păi, nu ți se pare că a rămâne acasă cu tine e o dovadă de curaj?!

@

Noaptea târziu, sună telefonul. Soţia ridică receptorul:
- Scumpo, sunt eu. Vin acasă. Nu am întârziat prea mult, nu?
- Nu, dragă...
- Dar, pot să vin cu vreo șapte-opt prieteni?
- Desigur, scumpule.
- Mai stăm, mai vorbim...
- Da, iubițel, bine! Vă pregătesc rapid nişte sandvișuri, o gustare, ceva?
Bărbatul tace câteva secunde, apoi spune:
- Mă scuzaţi, sigur am greşit numărul...

@

Două doamne stau de vorbă:
- Deşi are optzeci de ani, soţul meu continuă și acum să urmărească pe stradă tinere frumoase. Ce să fac? Sunt foarte geloasă!
- Nimic. Nu este grav şi nu există riscul să-l pierzi!
- Aşa crezi tu?
- Da. Eu am un câine bătrân care tot aleargă după maşini, dar până acum nu a prins niciuna...

@

- Scumpule, am impresia că m-ai luat de nevastă numai fiindcă l-am moștenit pe unchiul meu. Spune sincer, e adevărat?
- Vai, nu, iubita mea! Ştii bine că te-aş fi luat de soţie, indiferent pe cine ai fi moştenit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...