duminică, 7 februarie 2021

Efectul vremii asupra gândurilor mele

 Imagini pentru emoticoane somnoros Duminică. Ceață deasă. După o raită prin târgul nostru săptămânal, masa de prânz. Ceața se menține. Și din ea se scurg picuri insidioși. După masă, cum se cuvine, oleacă de siestă. Da, dar văd că siesta asta vrea să se transforme într-un somnic. Și nu pot permite acest lucru, pentru că la noapte va trebui să fac un maraton de văzut filme, căci sigur voi avea o mică insomnie. Deci, foarte hotărâtă (determinată, după cum folosesc unii și alții, total greșit, englezescul „determined”), am venit să scriu pe blog. Am deschis larg cămara cu gânduri, dar toate dispăruseră. Și care mai erau, dormeau și ele. Să renunț? Nț! O să reiau, fără pic de jenă, ceva ce am scris în februarie anul trecut. Iată:


(În loc de) MOTTO:

Cățeluș ulotrih

Să-ți scriu acum un stih:

Ia sari tu în diligență

(Ca în „starea de urgență”)

Căci am un gând ghiduș:

Hai și noi la săniuș!

    Mda, doar aceste „specimene” de gânduri am descoperit eu azi pe rafturile minții mele, adică unele iluzorii și puerile. Așa că le-am lăsat să viseze, să se joace sau să moțăie, m-am dus, am căutat cuvintele zilei și, ca să mă aflu-n treabă, le-am combinat în niște versuri ce par scrise de un copil de clasa a treia. Nu-i nimic, m-am distrat un pic, m-am convins că n-are rost să mai încerc să scriu ceva, așa că acum o să plec de-aici, ca să mai și muncesc. Deci:

CUVÂNTUL ZILEI (fain!):

DILIGÉNȚĂ, diligențe, s. f. Trăsură mare, acoperită, cu care se făcea în trecut transportul regulat de poștă și de călători pe distanțe mai lungi; poștalion. – Din fr. diligence. Sursa: DEX '09 (2009)

Cheia alegerii: S-a născut, în 1894, regizorul american John Ford, celebru pentru filmele sale western printre care se numără și „Diligența”.

CUVÂNTUL ALEATORIU (nu-l știam!):

ULOTRÍH, -Ă adj. cu părul creț. (< fr. ulotriche). Sursa: MDN '00 (2000).

CUVÂNTUL LUNII (deocamdată):

BREXIT s. n. Termen care desemnează ieșirea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, adoptată printr-un referendum în data de 23 iunie 2016. – Din engl. Br[itain] + exit (= ieșire). Sursa: dexonline.

Cheia alegerii: Pe 31 ianuarie, ora 23.00 Marea Britanie iese din Uniunea Europeană.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...