miercuri, 24 februarie 2021

Corolă de gânduri dialipetală

Sa aveti o zi cu Soare :) | THE GIANTS FROM TERRA  

    Azi mi-au venit în minte niște gânduri destul de diferite: unele de-a dreptul „existențiale”, unele mai „terre à terre”, și altele, ca să zic așa, „comeci-comeca” (adică, unul dintre răspunsurile la întrebarea franțuzească „comment ça va?”, „comme ci, comme ça”, citit fonetic, neaoș românește). Cum neaoșă e și sărbătoarea de azi, numită în popor Dragobete-Cap-de-Primăvară, despre care nu voi mai bate aici câmpii, căci am tot scris despre asta. Mi-am lăsat deci gândurile să se descurce singure și am trecut la dexonline.ro. Pozele, azi, se potrivesc cu scrierea mea, adică este un soare frumos și vesel de primăvară și, cum se vede, Dragobetele era sărbătorit din timpuri străvechi.

 Cap primăvară: Dragobetele

    Cuvântul aleatoriu (care mi-a inspirat și titlul) este DIALIPETÁL, -Ă, dialipetali, -e, adj., s. f. 1. Adj. (Despre plante cu flori) A cărei corolă are petalele separate, libere. 2. S. f. (La pl.) Subclasă de plante dicotiledonate cu corolă dialipetală (1); (și la sg.) plantă care aparține acestei subclase. [Pr.: di-a-] – Din fr. dialypétale. Sursa: DEX '09 (2009). Cuvântul zilei este: DIGNITÁTE s.f. (Rar) Demnitate. [Cf. fr. dignité, lat. dignitas]. Sursa: DN (1986). Cheia alegerii: S-a născut, în 1463, Giovanni Pico della Mirandola, filosof și învățat umanist italian din perioada Renașterii. A scris unul dintre cele mai renumite texte filosofice ale umanismului italian, intitulat „Oratio de dignitate hominis”.

   Bancul zilei:

- Ieri am intrat cu punga de „Penny” în „Profi”!

- Ce rebel și ce rău ești, măi Gigele...

- Foarte rebel și foarte rău!

- Dacă ar ști, nu m-ar mai lăsa tati meu să vorbesc cu un interlop ca tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...