luni, 26 octombrie 2020

Să stau o țâră pe gânduri...

 

           Mai demult, într-o postare de pe acest blog, spuneam cât de mult mi-a ajutat mie să scap de o foarte mare cantitate de gânduri „negative” (adică, depreciabile, depreciatoare, deprimante, depresive) statul în fața oglinzii și înșiratul de tot felul de adjective măgulitoare la adresa mea, sau de îndemnuri și încurajări. Toate astea mă făceau să râd și deja era mult mai bine. Ei, am găsit întâmplător poza de mai sus, pe care o păstrez (la FAVORITE) și o declar, din toată inima, FOTOGRAFIA ANULUI (a anului viitor, căci anul ăsta, „douăzeci-douăzeci”, a fost pentru mine, ca pentru toată lumea, înfiorător de îngrijorător și de trist). Cu puțina pricepere a mea în ale limbii engleze, o să vă spun ce scrie în acel poster:         

SUNT VITEAZĂ, SUNT BUNĂ LA SUFLET, SUNT ISTEAȚĂ, SUNT PUTERNICĂ, SAR ÎN AJUTOR, SUNT FRUMOASĂ, POT FACE LUCRURI DIFICILE (GRELE), NU MĂ DAU BĂTUTĂ NICIODATĂ, SUNT RECUNOSCĂTOARE, SUNT IUBITĂ, ÎMI SUNT ÎNDEAJUNS MIE ÎNSĂMI.

       Frumos, nu? În cazul meu, nu sunt adevărate nici măcar 50 de procente din afirmațiile de mai sus, dar rămân la ideea că dacă aș (am) zice toate astea în fața oglinzii, în fiecare zi, încercând să am (avem), pentru zece minute, sufletul acelei copile și, mai ales, dacă aș (am) încerca să le punem și în practică, poate procentul ăla s-ar mări. Eu aș fi adăugat, pentru mine, ÎNVĂȚ SĂ SPUN „NU”, ÎNVĂȚ SĂ NU-MI MAI PESE DE GURA LUMII, RENUNȚ LA ÎNCERCAREA MEA DE A LE FACE PE PLAC TUTUROR. (Mă rog, și altele, pe care le zic în gând).

        Bun, atât pe ziua de azi. Ba nu, mai am cuvintele din DEX. Titlul mi-a fost inspirat de CUVÂNTUL ALEATORIU:

    ȚẤRĂ, țâre, s. f. (Pop.) Ruptură, zdreanță. ◊ Loc. adj. și adv. O țâră = puțin, nițel. ◊ Expr. A se face țâră = a) a se rupe, a se face bucăți; b) a se ghemui de frică. Et. nec. Sursa: DEX '09.

CUVÂNTUL ZILEI (nici că se putea mai nimerit):

   SFÁDĂ, sfezi, s. f. (Pop.) Ceartă, gâlceavă. ♦ Conflict, neînțelegere, divergență; zâzanie. [Var.: svádă s. f.] Din sl. sŭvada. Sursa: DEX '09. Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1674, Dimitrie Cantemir, domnul Moldovei în două rânduri și mare cărturar al umanismului românesc. Printre ocupațiile sale diverse s-au numărat cele de enciclopedist, etnograf, geograf, filosof, istoric, lingvist, muzicolog și compozitor. Una dintre lucrările sale este „Gâlceava înțeleptului cu lumea”.

BANCUL ZILEI:

    Într-un restaurant, la patru mese diferite, se aşază patru bărbați Chelnerul îi întreabă: 

- Ce doriți? 

- Un măr! spune primul.

- Un măr! spune al doilea. 

- Un măr! spune al treilea. 

- Un măr! spune și al patrulea. 

  Cei patru consumatori se privesc cu simpatie, ca după o regăsire spirituală şi metafizică, ca între spirite înalte, cărora Dumnezeu le-a îndrumat pașii să se întâlnească, după care se prezintă reciproc: 

- Adam. 

- Paris. 

- Wilhelm Tell. 

- Newton


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...