miercuri, 21 octombrie 2020

Gânduri ca niște șiruri de cocori


 fochiu  

     Pentru că e cam târziu, și pentru că mă dor ochii, am să scriu azi puțin de la mine din gânduri și mai mult de la alții. Cuvintele de azi, din dexonline.ro mi s-au părut bune de trecut aici:

Cuvântul aleatoriu: Hițál, hițáli, s.m. (reg., înv.) călău, gealat, gâde. Sursa: DAR (2002).
Cuvântul zilei: FÓCHIU s. v. bastard, copil din flori. Sursa: Sinonime (2002).


    Am găsit pe Facebook niște sfaturi bune pentru cei de vârsta mea (semnate Jean Maurer). Iată primele trei:

    „Mulți dintre noi suntem între 65 ani și final. Un vechi prieten mi-a trimis această listă excelentă de a îmbătrâni frumos și trebuie să fiu de acord că sunt niște sfaturi bune de urmat...
01 – Acum ai ajuns la timpul să folosești banii agonisiți. Folosește-i și bucură-te de ei. Nu-i păstra doar pentru cei care s-ar putea să nu aibă nici o idee despre sacrificiile pe care le-ai făcut pentru a-i obține. Amintește-ți că nu este nimic mai periculos decât o noră ori un ginere cu idei mărețe pentru banii tăi, câștigați din greu. Avertizare: aceasta vârstă nu nu mai este una bună pentru noi investiții, chiar dacă par grozave și fără riscuri. Ele aduc doar probleme și griji. Aceasta este vârsta să te bucuri de liniște și pace.
02 - Nu-ți mai fă griji pentru situația financiară a copiilor și a nepoților tăi. Nu te simți rău să îți cheltuiți banii agonisiți. Ai avut grijă de copii mulți ani. Le-ai oferit o educație, mâncare, adăpost și sprijin. Responsabilitatea este acum a lor de a-și câștiga banii proprii.
03 - Menține o viață sănătoasă. Fă exerciții moderate (cum ar fi mersul în fiecare zi), mănâncă sănătos și dormi suficient. Este ușor să te îmbolnăvești și devine mai greu să rămâi sănătos. De aceea, trebuie să te menții în formă bună și să fi conștient de nevoile tale medicale, intelectuale și fizice. Ține legătura cu medicul, fă-ți analizele chiar și atunci când te simți bine.


       Și, în final, o poezie, „Eu plec cu cârdul de cocori” de Ion Untaru, din volumul „Condorul” (2001).


Corabia-şi urmează cursul

Pe un ocean indiferent

Un punct pierdut în universul

Străin şi rece aparent


O undă de melancolie

Precum o oază plutitoare

Pe care nimenea n-o ştie

M-a însoţit pe larga mare


Ne-apropiem de Terra Nova

Cu pescărușii la catarg

Şi mut e gândul, tace slova

Şi valuri greu de bord se sparg


Adio, țărmuri jinduite

Atâtea nopţi, mă trec fiori

Rămâneți nedescoperite

Eu plec cu cârdul de cocori.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...