duminică, 3 mai 2020

Gânduri în sihăstrie...


Cana "Mother`s Day", alb, maner inima, 330ml, D871 - eMAG.ro

Unul dintre multele efecte ale acestei izolări este că scriu mai des pe blog. Poate prea des, dar asta e. Dar scrisul nu-mi mai face aceeași plăcere ca înainte. Nu, acum, imaginația mea, auzind de noile măsuri luate, a intrat în șomaj tehnic, iar amărâtele de gânduri ce mi-au mai rămas au declarat că vor consiliere psihologică. În loc să sun la TEL VERDE, le-am administrat un scurt „șmotru” și m-am oferit să le „consiliez” eu. Glumesc. Glumesc pentru a-mi face curaj. Azi, înainte de cuvintele de duminică, vreau să zic două vorbe despre Mother's Day, zi pe care ne-am grăbit s-o „importăm”, cum am mai importat multe altele (și nu mă refer aici doar la zile internaționale). Eu cred cu tărie că fiecare dintre noi trebuie să-și iubească mama zi de zi, nu într-o zi anume, s-o iubească mereu, s-o iubească chiar după ce mama a părăsit lumea asta. Și cred că trebuie să fim mult mai originali, noi, ca popor, căci avem resursele necesare, nu să imităm slugarnic tot ce fac celelalte popoare și țări. Deci, un scurt istoric al acestei zile și cum ne-am „lipit” și noi de ea: 

În 1912, în SUA, Anna Jarvis a declarat frazele „A doua duminică din mai” și „Ziua mamei” și a creat Asociația Internațională Ziua Mamei. Ea a precizat în mod specific că „Mama” trebuie să fie „un posesiv singular, pentru ca fiecare familie să-și onoreze propria mamă, nu un posesor plural comemorând toate mamele din lume”.(Wikipedia)

În luna mai 2010, după ce o lege (ordonanță, decret, ordin, sau ce-o fi fost, a fost aprobat de Senat), a fost sărbătorită și la noi, oficial, pentru prima dată, „Ziua Mamei”. De atunci, se sărbătorește în România în prima duminică a lunii mai. Deci azi. Mă rog. Dar, dacă tot e „plagiat”, de ce nu în a doua duminică din mai? Și cu 8 Martie cum rămâne? Deh, să trecem la cuvinte:
CUVÂNTUL ALEATORIU:
Pucíngă, s.f. (reg.) unealtă de cizmărie cu care se netezește, se poleiește sau se lustruiește pielea. Sursa: DAR (2002).
CUVÂNTUL LUNII:  (Tot) Separatism.

Ca să nu ne plictisim de el. în https://sin0nime.com/ am găsit mai multe sinonime ale cuvântului SEPARATISM: autonomism, fracționism, independentism, izolare, izolaționism, secesionism, secesiune. Ce să zic, nici Dexonline.ro nu-l recunoaște pe ciudatul „independentism” și nu-l explică pe „secesionism”, deci și dicționarele mai au, când și când, diferendele lor.

IZOLARE, izolări, s. f. Acțiunea de a (se) izola și rezultatul ei; despărțire, separare. ♦ (Med.) Măsură cu caracter profilactic prin care se interzice unui bolnav contagios de a veni în contact cu alte persoane. – V. izola. Sursa: DEX '09 (2009).

La noi, acum, „izolare” e altceva decât „carantină”.  Dar primul cuvânt are niște sinonime care chiar mi-au plăcut:

Schimnicie (figurat)

Sihăstrie (livresc)

Solitudine (rar)

DIFRÁCȚIE, difracții, s. f. Mod de propagare a undelor de lumină, radio, acustice etc. în spatele unui obstacol, prin ocolirea marginilor lui și prin abaterea aparentă de la traiectoria rectilinie. – Din fr. diffraction. Sursa: DEX '09 (2009)

Cheia alegerii: S-a născut, în 1892, Sir George Paget Thomson, fizician englez, laureat al Premiului „Nobel” pentru Fizică pentru descoperirea proprietăților ondulatorii ale electronului, prin difracția electronilor.

 

P.S. Cana aia am pus-o la, să-i zicem, „Imaginea zilei” pentru îmi dau cu părerea că unii au de câștigat și din această sărbătorire, ca și din toate celelalte... O să închei cu o glumă, căci mi-e foarte necesară: 

Doi prieteni discută:

- Psihologul mi-a recomandat o metodă foarte bună pentru a adormi, atunci când am insomnii.

- Da? Ce anume faci?

- Păi, număr până la 3 și apoi adorm instantaneu.

- Incredibil! Și funcționează mereu?

- Nu întotdeauna. Ieri, de exemplu, am numărat până la 4 dimineața.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...