marți, 26 mai 2020

Caut zăbăluță pentru gânduri

Appease Stock Illustrations. 139 Appease clip art images and ...

MOTTO: „Tăcerea este prietenul adevărat care nu te trădează niciodată”. (Confucius)

 

    Până să înceapă ploaia (care acum e în plină „activitate”, zgomotoasă, multă și furtunoasă), am muncit vreo trei ore prin grădini. Zic grădini, ca să mă laud, de fapt este o grădină în fața casei, cu flori, pomi și (prea) multă iarbă și una în spatele casei, în care am încercat să plantez câte ceva, deși războiul cu limacșii l-am pierdut de multă vreme. În continuarea ei e livada, unde nu mai îndrăznesc să intru, pentru că iarba are un metru și ceva, e umed pe jos, și mi-e tare teamă să nu am o întâlnire nedorită cu vreun șarpe. Așa, dar nu voiam să mă laud că am muncit, asta intră în „fișa postului”, ci că am muncit în tăcere. Normal, pentru că eram singură. Cum am mai spus, prin casă mai conversez cu mine însămi cu voce tare (uneori chiar în franceză), dar pe-afară am oarece rețineri, pentru că și-așa mi-am căpătat aici un renume de nonconformistă (ca să mă exprim delicat). Ce voiam să subliniez este că da, sunt foarte vorbăreață, dar știu și să tac. Chiar și când conversez cu cineva, uneori mai și tac, pentru că educația își spune cuvântul și politețea aș zice că mi-e în fire, dar uneori sunt silită să tac pentru că unii realmente mă lasă fără replică. Ei, atunci e momentul când îmi caut, cum am zis și în titlu, o zăbăluță pentru gândurile mele, care continuă să „vorbească” în tăcere, și credeți-mă, nu spun chestii prea măgulitoare. Am să trec brusc la cuvintele din dexonline.ro:


CUVÂNTUL ALEATORIU: ZĂBĂLÚȚĂ, zăbăluțe, s. f. 1. Un fel de zăbală (1) mai simplă, compusă din două bare îmbinate între ele, servind pentru a conduce calul. 2. Zăbală (2). – Zăbală + suf. -uță. Sursa: DEX '98 (1998).

CUVÂNTUL LUNII - (Tot) RELAXARE.
CUVÂNTUL ZILEI: PUGILÁT, pugilate, s. n. Luptă cu pumnii goi practicată ca sport în antichitatea greco-romană. ♦ (Sport; rar) Box, pugilism; p. ext. bătaie, încăierare. – Din fr. pugilat, lat. pugilatus. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: S-a născut, în 1966, actrița britanică Helena Bonham Carter. Printre rolurile sale cele mai cunoscute se numără și cel din filmul „Fight Club”.

 

BANCURILE ZILEI:

Ora de fizică.

– Ghiță, ce este un an-lumină?

– 12 facturi de curent, doamna profesoară.

* * *

Politicienii când strănută nu își mai spun „Sănătate!”, ci „Imunitate, că-i mai bună decât toate!”

* * *

Când intri la frizer, găsești păr pe jos, când intri la tâmplar găsești lemn pe jos, când intri la croitor găsești bucăți de material textil, dar când intri într-o bancă… până și amărâtul ăla de pix de la ghișeu îl țin legat, zgârciții ăia!

* * *

Este o minciună că femeile își iubesc copiii mai mult decât pe bărbații lor. Nu au nicio problemă să își lase copiii cu vecina, dar nu ar face niciodată așa ceva dacă ar fi vorba de bărbatul lor.

* * *

O blondă sună la 112:

- Arde, arde! Veniți repede! 

– Spuneți-ne, cum ajungem la locul incendiului? 

– Păi, nu mai aveți mașinile alea mari și roșii?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...