marți, 5 mai 2020

Gânduri ca frunza-n vânt

 hilaritate

MOTTO:

Ah, râsu' plânsu'

ah, râsu' plânsu'

mă bufnește când spun

secundei vechi putrezind 

în secunda de-acum.”

Nichita Stănescu - „Râsu' plânsu'

 

Astăzi, marți, cuvintele din dexonline.ro, o poezie a lui Grigore Vieru și, ca să nu fie numai învățăminte, emoție, suflet vibrând, nostalgie și amintiri, o să caut imediat niște bancuri, să fie și-un pic de zâmbet (chiar dacă forțat).

CUVÂNTUL ALEATORIU:
Pocost s. [At: GRECU, P. 399 / V: puc~ / Pl: nct / E: ucr покист, -косту, pol pokost] (Înv) Lac aplicat ca strat protector pe picturi (bisericești). Sursa: MDA2 (2010).
# Interesant, nu-l știam, dar cred că nu este foarte folosit.

CUVÂNTUL LUNII: Separatism.
# Cred că acesta o să se transforme în CUVÂNTUL ANULUI. (Anului „douăzeci-douăzeci”)
CUVÂNTUL ZILEI:

Hilaritáte s.f. Explozie de râs colectivă la auzul sau la vederea unui lucru amuzant, caraghios. [Var.: ilaritáte s. f.] – Din fr. hilarité, lat. hilaritas, -atis. 

Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1943, Michael Palin, comic, actor, scriitor și prezentator TV englez, cunoscut în special pentru activitatea sa în cadrul grupului  umoristic Monty Python.


# Deci, bancuri:

Doi purici discută, la o terasă, când, pe trotuarul de vizavi sare sprintenă o puricioaică rujată, înzorzonată și cu un mini mortal.

Unul dintre purici îl atenționează pe celălalt:

- Măi, fii atent ce bucățică bună!

- Dă-o-ncolo, că-i prostituată! Am fost ieri la ea și m-a umplut tot cu DDT.

###

Se aude soneria de la ușă:

Eu, strigând din apartament:

– Mulțumesc pentru livrare! Lasă sacoșele la ușă!

Soția:

– Dă-mi drumul în casă, tâmpitule!

###
- Măi, băiete, maică-ta a gătit din nou aceeași mâncare, ia du-te tu şi spune-i că în cartea de bucate sunt mai multe capitole.

- I-am spus, tată!

- Şi, ce a zis ?

- Că şi în „Kamasutra” sunt mai multe capitole...

 

# POEZIA ZILEI:

Afară plouă ca și toamna și-i urât,
Mă uit pe geam ca după tine, și atât.

În mine toate amintirile te-așteaptă,
De-aceea mi-i privirea stranie și dreaptă.

Ca-ntr-un copil ce-a adormit plângând,
În mine nu mai este nici un gând.

Vreau să citesc și-mi cad din mână cărțile;
Mă împresoară chipul tău din toate părțile.

Mâna ce mi-a-mprăștiat părul și gândurile
Îmi amestecă pe carte toate rândurile.

Rămân uitându-mă pe geam ca după tine,
Și tot aștept pe cineva și nu mai vine
.”

(Grigore Vieru, „Singurătate”)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...