vineri, 11 august 2023

Gânduri plimbate cu lectica


MOTTO: „Este odihnitor să privești florile. Ele nu au nici emoții, nici conflicte.” (Sigmund Freud )


Am intrat un pic azi pe blogul meu ca să vă spun, domniile voastre, că nu voi scrie NIMIC. Pentru că sunt taaaare obosită (fizic) și, mai ales, pentru că sufăr, în continuare, de lipsă de imaginație, iar Inspirația mi-e plecată cu sorcova, deși nu-i sezonul potrivit. Ei bine, căutând cuvintele din dexonline.ro, mi-a venit ideea de a-mi îndemna gândurile să se plimbe olecuță cu lectica, ceea ce ele au refuzat categoric, preferând să moțăie în hamac. Într-unul imaginar, dar ne gândim serios să ne cumpărăm și modelul real. Bun, cam asta-i tot. Pozele, motto-ul, bancurile nu sunt decât „împrumutate”...

Cuvântul aleatoriu: LECTÍCĂ s.f. pat, scaun portativ acoperit, purtat de cal sau de oameni (sclavi) și folosit în antichitatea romană, în Evul Mediu și în unele țări coloniale, ca mijloc de locomoție; litieră. (< lat. lectica). Sursa: MDN '00 (2000).


Cuvântul zilei: COMITÁT, comitate, s.n. Unitate administrativ-teritorială, în unele țări, condusă de un comite (sau conte); district. Din germ. Komitat. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: Iancu de Hunedoara a murit în anul 1456.

Bancuri:
Un bărbat îmbrăcat în salopetă de zidar intră agitat într-un salon auto prestigios, se apropie de consultant și îl întreabă:

– Cât costă un Веntlеу GТ Соuре?

– 250 000 euro.

– Dar în credit pentru un an?

– 25 000 lunar.

– Cam mult, dar pentru doi ani?

– 12 500 pe lună.

– Tot e mult, dar pentru trei ani?

– N-ar fi mai bine să vă luați o mașină mai ieftină?

– Desigur că ar fi mai bine, însă placa de beton a căzut peste un Bentley.


Discuție între doi soți, mult după miezul nopții:

- La ora asta se vine acasă, Mitică?

- Nevastă, te rog să mă crezi, la ora 9 am plecat de la bar…

- Şi unde ai fost până acum, că de-acolo și până la noi sunt doar trei străzi scurte?

- Scurte, scurte, dar late…

Soacra îi spune, la telefon, ginerelui:
- Măi Dorele, m-a sunat Cosmina plângând și mi-a zis că vrei să te desparți de ea. Mai gândește-te, te rog.

- Ce să mă mai gândesc? Deci, să vezi, i-am trimis mesaj sâmbătă seara și i-am zis că ajung duminică dimineața acasă. Și, când intru în casă, dau de un tip în pat cu ea. Gata, mamă soacră, până aici! Divorțez!

- Stai puțin, dragă, că vorbesc eu cu ea, sigur trebuie să existe vreo explicație...

După cinci minute, soacra sună și zice:

- Ți-am zis că trebuie să existe o explicație, am vorbit cu ea și a zis că nu a primit niciun mesaj.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...