luni, 14 noiembrie 2022

VAAAI! ATENȚIE! CAD GÂNDURI!

  MOTTO: „Stă în natura umană să învețe din propriile greșeli, nu din exemple.” (Fred Hoyle)


Cam așa e situația în acest moment: în loc să cad pe gânduri cu folos, și să scriu aici ceva cât de cât „inteligent”, azi m-am pomenit cu o avalanșă formată din niște idei, sentimente, nervi, mă rog, chestii destul de puerile și anoste, încât a trebuit să flutur pancarta cu „Atenție! Cad gânduri!” Și, malheureusement, mi se întâmplă asta cam des. Deci m-am hotărât, pentru recăpătarea wa-ului, să-mi spun mai întâi niște glume, iar pe urmă, mai văd eu...

$
Soțul către nevastă:
– Iubito, sper că darul pe care mă pregătesc să ţi-l fac va sta bine pe degețelul tău.
– Mulţumesc, dragule! Numai să nu fie prea scump.
– Nicio grijă! Unde ai văzut tu degetar scump?!
$

La spovedanie, preotul îl întreabă pe un credincios:
-Fumezi?
-Nu.
-Bei?
-Nu.
-Preacurvești?
-Nu.
-Furi?
-Nu.
-Îți înșeli soția?
-Nu.

- Înjuri?

- Nu.
-Atunci cum păcătuiești?
-Mint!
$
- Iubitule! Toată noaptea mi-ai zis Elena! De ce, când pe mine mă cheamă Fifi?

- Draga mea, n-ai să mă crezi, dar am visat că sunt Ceaușescu!

Cuvântul aleatoriu:

NĂPÁTCĂ, năpătci, s. f. (Reg.) Crâsnic (pentru pescuit). Din ucr. napadka. Sursa: DEX '09 (2009).
CRẤSNIC, crâsnice, s.n. Unealtă de pescuit alcătuită dintr-o plasă (în formă de sac), legată la colțuri de capetele curbate și încrucișate a două nuiele și fixată de o prăjină lungă; halău. – Cf. bg. krăstnik. Sursa: DEX '09 (2009).

HALẮU s.n. (Regional) Plasă de prins pește, asemănătoare cu crâsnicul. „Ia și tu halăul ăla și vezi de-i putea să prinzi vro fâță de pește”. ISPIRESCU, L. 280. Sursa: DLRLC (1955-1957).

Cuvântul zilei:
INAMISÍBIL, -Ă, inamisibili, -e, adj. (Livr.) Care nu se poate pierde; care rămâne. ♦ Care nu ți se poate lua. – Din lat. inamissibilis, fr. inamissible. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: În 1913 apare „Du côté de chez Swann”, primul volum din romanul „În căutarea timpului pierdut” de Marcel Proust. 

☝ A nu se confunda cu...

INADMISÍBIL, -Ă, inadmisibili, -e, adj. Care nu poate fi admis, primit, acceptat; neadmisibil. – Din fr. inadmissible. Sursa: DEX '09 (2009).


P.S. Fred Hoyle a fost un astronom englez, cunoscut pentru contribuțiile din domeniul studiului nucleosintezei stelare și pentru concepțiile privind modelul Big Bang pe care l-a contrazis. (Wikipedia)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...