sâmbătă, 19 noiembrie 2022

Albastrele gânduri

MOTTO: „Mai devreme sau mai târziu în viață, toți descoperim că fericirea perfectă nu există, dar sunt câțiva care stau și cântăresc opusul: nici nefericirea totală nu există.” (Primo Levi, supraviețuitor de la Auschwitz)

 

Gândurile mele de astăzi sunt într-adevăr destul de colorate. De la roz la gri închis. Și, da, unele dintre ele sunt albastre, dar pentru mine, albastrul este o culoare plăcută, culoarea cerului. Nu are nimic de-a face modul cum percep eu albastrul cu celebra „perioadă albastră” a lui Picasso. Dar am profitat de ocazie și mi-am amintit un pic ce e cu ea:
„Perioada albastră (spaniolă: el periodo azul) este un termen folosit pentru a defini operele produse de pictorul spaniol Pablo Picasso între anii 1901 și 1904, când a realizat picturi esențial monocromatice, în nuanțe de albastru și albastru-verde, încălzite doar ocazional de alte culori. „Am început să pictez albastru când am recunoscut că amicul Casagemas era mort.” (Pablo Picasso). Aceste picturi sumbre, inspirate din Spania și pictate în Barcelona și Paris, sunt acum unele dintre cele mai populare lucrări ale sale, deși la vremea respectivă a găsit cu greu cumpărători care nu apreciau stilul rece și dureros.” (Sursa: Wikipedia)

Cuvântul aleatoriu:
GĂBJÍ, găbjesc, vb. IV. Tranz. (Pop.) A prinde pe cineva care a fugit, care s-a ascuns; a pune mâna pe cineva; a înhăța, a găbui. ♦ A fura. – Cf. găbui. Sursa: DEX '09 (2009).

NOTA MEA: L-am „folosit” destul de rar (poate de două-trei ori) și acum realizez că forma era greșită: eu ziceam (a) găjbi, găjbesc. Hm!

ECARTA vt [At: ROMÂNIA LITERARĂ, 1972, nr. 25, 13/4 / Pzi: ~téz / E: fr écarter] A îndepărta. Sursa: MDA2 (2010). Cheia alegerii: Samantha Futerman este o actriță americană de origine coreeană care a jucat în „Memoriile unei gheișe”. În anul 2013 a fost contactată pe internet de o necunoscută, Anaïs Bordier, studentă franceză, care și-a manifestat uimirea față de asemănarea lor fizică. În urma unor investigații, au aflat că sunt surori gemene, separate la naștere. S-au născut pe 19 noiembrie 1987.

NOTA MEA: Nu știam cuvântul (decât în franceză). Mai familiar îmi e (deși nu joc poker) acesta:
DECARTÁ, decartez, vb. I. Tranz. (La unele jocuri) A elimina din mână una sau mai multe cărți de care jucătorul nu are nevoie, pentru a primi altele mai potrivite și a face o formație câștigătoare. – De la carte. Sursa: DEX '09 (2009).

GLUMA DE AZI:

 

Un tip intră în mare viteză în frizerie şi-l întreabă pe frizer câți clienți mai are în fața sa.
– Zece, i se răspunde.
Pleacă şi se întoarce după o jumătate de oră:
– Câţi mai aşteaptă?
– Cinci...
Pleacă iarăşi, se întoarce după altă jumătate de oră şi întreabă:
– Câţi au mai rămas?
– Închid, spune frizerul.
– Nici o problemă, ma întorc mâine. 

Şi iese, grăbit.
– Cine-i nebunul ăsta? Ştie cineva de unde vine? întreabă frizerul.
– Mai adineauri l-am văzut ieșind de la nevasta dumitale, îi răspunde ultimul client înainte de a pleca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...