joi, 23 iunie 2022

GÂNDURI CAM SASTISITE

 

MOTTO: „Drumul către succes este mereu în construcție.” (Lily Tomlin)

 

        Am ales din „Dicționarul vizual cu și despre mâncare”, al celor de la dexonline.ro, expresia „când o zbura porcul” (Imagine © Kaufland România/ Ilustrație: Wanda Hutira). Înțelesul ei este știut de toată lumea: NICIODATĂ. Însă mie mult mai bine mi se „asorta” azi o altă expresie, și anume „a umbla ca o curcă beată”. Am fost la cumpărături, am venit acasă, mi-am continuat „sisifica” acțiune a așezatului lemnelor pentru foc (în magazie, la locul lor), am mâncat de prânz și am mai făcut oarece treburi, iar în tot acest timp gândurile mele au fost cum am zis în titlu, și eu la fel. Mă simt cam „fără rost”, agitată și tulburată de oarece presimțiri. Aș vrea să zic că sunt „de bine”, dar ar însemna să mint. Trec la cuvinte:

Cuvântul aleatoriu: INDUSTRIÓS, -OÁSĂ, industrioși, -oase, adj., s.m. (Înv.) 1. Adj. Harnic, sârguincios; laborios. ♦ Iscusit, îndemânatic. 2. S. m. Industriaș. [Pr.: -tri-os] – Din fr. industrieux, lat. industriosus. Sursa: DEX '09 (2009).
    !!!  (INDUSTRIÁL, -Ă, industriali, -e, adj. Care ține de industrie sau se bazează pe industrie, care este produs de (sau în) industrie; cu o industrie dezvoltată. Chimie industrială = ramură a chimiei care se ocupă cu aplicarea procedeelor chimice în tehnica fabricației. Plante industriale = grup de plante agricole cultivate în vederea prelucrării lor. [Pr.: -tri-al] – Din fr. industriel. Sursa: DEX '09.

Cuvântul zileiLEVIRAT sn [At: NDN / Pl: ? / E: fr lévirat] Lege impusă de Moise vechilor evrei (adoptată și de alte popoare antice), care obliga pe fratele necăsătorit al unui defunct să se căsătorească cu văduva fără copii (de sex masculin) a acestuia. Cheia alegerii: Ziua internațională a văduvelor (ONU).
Și un alt cuvânt, de zilele trecute:
    !!! EMOLUMÉNT, emolumente, s.n. (Livr.) Profit, avantaj. Din lat. emolumentum, fr. émolument. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: În anul 1948, s-a născut Andrzej Sapkowski, scriitor polonez de literatură fantastică. Este foarte cunoscut datorită seriei de cărți Witcher (Vânătorul), adaptate la un joc video. Inițial, a refuzat să primească un procent din profiturile obținute din jocul video ca drepturi de autor, cerând doar 8.000 de euro în numerar. Jocul a avut un imens succes internațional și a contribuit în mare măsură la faima poveștii. Simțindu-se nedreptățit, a pretins apoi 15 milioane de euro de la compania de producție.

        P.S. Gata, plec de-aici, cam cu aceeași stare de sastiseală și întrebându-mă retoric de ce am mai poposit pe la blog dacă nu prea am idei...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...