miercuri, 1 decembrie 2021

Plăsmuiri de gânduri

MOTTO: „Să visezi este, până la urmă, o formă de a planifica…” (Gloria Steinem)

 

    Eu îmi „planificasem” azi o mulțime de „acțiuni utilitar-gospodărești”, cum le numesc eu în glumă, dar ce să vezi, „surprize, surprize”, nu am chef să fac nimic. Deocamdată. Cred că mai târziu o să mă conving singură și o să „acționez”. Scriu rândurile astea pentru că de dimineață mi-am adus aminte, foarte vag, ce am visat azi-noapte. Lucru care mi se-ntâmplă extrem de rar. Eram într-o sală imensă, plină cu un public eterogen și eu, în fața lor, pe scenă. Culmea, nu eram deloc timorată, nu-mi venea să leșin. Eram în vis, nu? Și eu am întrebat acel public: „Vreți să vă povestesc viața mea?” Iar oamenii mi-au răspuns, într-un glas: „NUUUUUU!” M-am simțit destul de jenată și... m-am trezit. Nu analizez deloc acest vis, poate e o lecție, poate e o avertizare, poate e un semn să încetez cu destăinuirile, poate fi orice. Bun, înainte să trec la cuvintele din DEX, o să „spun” trei chestiuni relevante pentru azi: este Ziua României, deci îi urez „La mulți ani”, vor avea loc manifestări și parade militare (dar cu restricții pentru public, legate de pandemie) și cei de la Meteo ne amenință cu cod galben și portocaliu de vânt, ploi, lapoviță și ninsori. A, adaug că aseară a avut loc un cutremur în Vrancea, de 4,2 pe scara Richter, și „se așteaptă replici”, iar la noi, în Domnești, e friguț, dar e soare.

😎

Cuvântul aleatoriu: PLĂSMUÍ ~iésc tranz. 1) A produce în urma unui efort (fizic sau intelectual) susținut; a crea; a realiza. 2) (planuri, idei, gânduri) A-și reprezenta în minte; a-și schița în gând; a urzi; a plămădi. 3) (acțiuni, adevăruri etc.) A prezenta drept veritabil, denaturând în mod intenționat; a contraface; a falsifica. /Din plasmă (înv. „creare, alcătuire” < ngr.) + suf. -ui. Sursa: NODEX (2002).

Cuvântul zilei: PÁRDOS, pardoși, s.m. (Înv.) Panteră; Fig. Om viteaz, curajos – Din sl. parŭdosŭ. Sursa: DEX '98 (1998). Cheia alegerii: În 1955, în Montgomery (Alabama), Rosa Parks, o tânără afro-americană, refuză să cedeze locul în autobuz unui bărbat alb, conform legilor rasiale din acea vreme. Începutul mișcării de boicotare a autobuzelor din Montgomery.

😊

Și un fragment dintr-un interviu mai vechi, de prin 2018, luat Suveranului Pontif. Papa Francisc declara atunci:

Simțul umorului e un har pentru care mă rog în fiecare zi, cu acea minunată rugăciune a Sfântului Thomas Morus (autorul „Utopiei”, sfetnicul lui Henric al VIII-lea, n.m.), „Dă-mi, Doamne, simțul umorului”, mă rog să pot râde când mi se spune o glumă... E foarte frumoasă rugăciunea aceea. Fiindcă simțul umorului e înălțător, te ajută să vezi vremelnicia vieții și să iei lucrurile cu seninătatea unui spirit eliberat. E o atitudine omenească, dar e atitudinea cea mai apropiată de grația divină (...), e capacitatea de a fi copil în fața lui Dumnezeu. Lăudaţi-L pe Domnul cu un zâmbet şi o glumă bună”, a spus Suveranul Pontif. Acesta a mai spus că are alergie la adulatori și că detractorii îl vorbesc de rău, dar el merită asta pentru că este un păcătos. (Sursa: zialuldeiasi.ro).

L-am citat pentru că eu sunt zilele astea ușor îngrijorată că mă părăsește simțul umorului (glumesc!), așa că ia să ne amuzăm oleacă: 


Scufița Roșie mergea cântând prin pădure la bunica ei. Deodată, dintr-un tufiș, aude:

- Scufiță Roșie, Scufiță Roșie!

Scufița se oprește, se uită curioasă spre boschet și răspunde speriată:

- Da! Cine e? Ce vrei?

- Ce-ai în coșuleț?

- Niște ouă, brânză, măsline, un pui fript, un cozonac, o sticlă de vin, niște șervețele...

- Bine, se-aude din nou glasul. Lasă șervețelele lângă tufiș și du-te!

😃

- Iubitule, sper că-ți dai seama că pe mine m-a trimis Dumnezeu la tine? 

- Da, doar că nu înțeleg pentru ce păcate...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...