luni, 27 decembrie 2021

GÂNDURI DESPRE PROVIDENȚĂ

Plouă mărunt și e ceață. O vreme destul de morocănoasă. Nu am pic de Inspirație, așa că habar n-am de ce am venit aici. Dacă ar fi să ghicesc, aș zice că m-am cam săturat de citit și de văzut filme, deci... O să mă „ocup” acum doar de cuvintele de azi. Cuvântul aleatoriu este ORTOMÁN, -Ă, ortomani, -e, adj. (Pop.; adesea substantivat) 1. (Despre ciobani) Bogat (în turme). 2. (Despre haiduci) Chipeș, viteaz, mândru; ortomănos. 3. (Despre cai) Care aleargă bine; sprinten, focos. [Var.: iortomán, -ă adj.] – Et. nec. (Sursa: DEX '09-2009). Cuvântul zilei este PROVIDÉNȚĂ s.f. Planul divin prin care este prevăzut și orientat cursul evenimentelor astfel încât Universul, ca întreg, și creaturile individuale să realizeze scopurile stabilite de Dumnezeu; pronie cerească.♦ (Art.) Divinitatea, dumnezeirea, Dumnezeu. ♦ Grijă, milă, îndurare ca atribute ale divinității. ♦ Fig. (Rar) Persoană sau împrejurare miraculoasă care contribuie la salvarea sau la fericirea cuiva. – Din lat. providentia, fr. providence. (Sursa: DEX '09-2009). Cheia alegerii: În 1983, Papa Ioan Paul al II-lea îl vizitează la închisoare pe cel care l-a împușcat în 1981, pentru a-i acorda iertarea, unul dintre fundamentele creștinismului.

O să plec de-aici, căci n-am niciun haz. Și, apropo de haz, o să-mi spun două glume, dar nu cred că voi rezolva ceva...


În gară, o blondă merge la biroul de Informații și întreabă:

- Nu vă supărați, pot să vă pun o întrebare?

- Desigur, doar de aia suntem ghișeu de informații!

- Îmi stă bine cu rochia asta?

😃
- Domnule doctor, îmi tremură mâinile tot timpul! 

- Bei mult? 

- Nu. Mai mult dau pe jos!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...