joi, 23 iulie 2020

Legăminte și gânduri adiacente

    Tolteci - Wikipedia

    În vara asta (câtă a mai rămas) mi-am pus în gând să cumpăr și eu niște cărți. Nu am mai făcut-o demult, poate și din lipsă de bani, dar și pentru că am tot primit volume, cadou, unele chiar cu dedicație din partea autorilor. Și, trebuie să mărturisesc, nu prea mai citesc atât de mult ca înainte. Deh!

   Uitându-mă deci la diverse „pagini” de pe Internet, unde se vând cărți online, am dat de prezentarea, pe site-ul Libris.RO (https://www.libris.ro/), a unei cărți a lui don Miguel Ruiz („autor mexican, profesor și șaman”), pe care cred că o voi citi. Păcat că n-am descoperit-o mai devreme. Poate că „legămintele” astea ne par „știute-deja” și destul de greu de pus în practică, dar eu voi aprofunda problema și, poate, mă voi lămuri despre cum să-mi gestionez gândurile, faptele, viața, încercând să fiu mult mai înțeleaptă. Dar acum am selectat aici doar prezentarea cărții, făcută de acest site:

„Având la bază înțelepciunea toltecă străveche, cartea „Cele Patru Legăminte” reprezintă un puternic cod de conduită care ne poate transforma rapid viața, permițându-ne să experimentăm libertatea personală, adevărata fericire și adevărata iubire. Continuând tradiția lui Castaneda, Ruiz distilează esența înțelepciunii toltece, definind în mod clar și impecabil ce înseamnă să trăiești ca un luptător pentru pace în lumea modernă. Iată care sunt cele patru legăminte despre care Ruiz ne vorbește în această carte:

CELE PATRU LEGĂMINTE:


- FII IMPECABIL ÎN TOT CEEA CE SPUI. Nu rostiți decât adevărul. Nu afirmați decât ceea ce gândiți cu adevărat. Nu folosiți cuvintele pentru a jigni sau pentru a bârfi, lucru valabil inclusiv pentru voi. Aplicați puterea cuvântului în sensul adevărului și al iubirii.


- NU LUA NIMIC LA MODUL PERSONAL. Nimic din ceea ce fac alții nu are vreo legătură cu voi. Tot ce afirmă și tot ce fac ei este proiecția propriei lor realități, a propriului lor vis. Dacă deveniți imuni la opiniile și la acțiunile celor din jur, nu veți mai fi victimele unei suferințe inutile.


- NU FACEȚI PRESUPUNERI INUTILE. Căutați în voi curajul de a pune întrebări și de a exprima ceea ce doriți cu adevărat. Comunicați cu cei din jur cât mai clar cu putință, evitând astfel neînțelegerile, tristețea și dramele inutile. Acest legământ este suficient pentru a vă transforma radical viața.


- FACEȚI ÎNTOTDEAUNA TOT CE VĂ STĂ ÎN PUTERI. Nu uitați însă că eficiența noastră maximă se schimbă de la o clipă la alta, la fel cum starea organismului diferă atunci când acesta este sănătos față de momentul când este bolnav. Indiferent de circumstanțe, faceți tot ce vă stă în puteri. Veți evita astfel auto-judecarea, criticile și regretele inutile. 

 

NOTE DE SUBSOL: 

TOLTÉC, -Ă, tolteci, -ce, s. m. și f., adj. 1. S. m. și f. Persoană care face parte dintr-o populație amerindiană din Mexic. 2. Adj. Care aparține toltecilor (1), privitor la tolteci. – Din fr. Toltèques. (DEX 2009).


Carlos Castaneda a fost un autor american. Începând cu „Învățăturile lui Don Juan”, în 1968, Castaneda a scris o serie de cărți care descriu pregătirea sa în șamanism, în special cu un grup a cărui descendență cobora din tolteci. Wikipedia (Engleză)

 

BANCURI (de subsol):


Un musulman devotat se urcă într-un taxi. Foarte politicos, îi spune șoferului să închidă radioul pentru că este împotriva religiei lui să asculte muzică.
- Cum așa, zice șoferul, dar și voi aveți muzică!
- Da, zice musulmanul, dar pe vremea Profetului, nu era muzică vestică. Asta este muzica necredincioșilor...
Șoferul, politicos, îl ascultă și închide radioul, după care trage mașina pe stânga (pentru că erau în Londra!), se dă jos, deschide ușa pasagerului și îi spune:
- Atunci, dă-te jos și așteaptă o cămilă, căci pe vremea Profetului tău nu erau nici taxiuri...

%

El:

- Draga mea, pe o scară de la 1 la 10, cât ești de curioasă?

Ea:

- De unde ai scara?

%


Soțul către soție, nervos:

- Unde ai umblat toată noaptea?

- La amant!

- Te-ai tâmpit?! Ai 58 de ani, treci la somn și lasă fanteziile…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...