miercuri, 22 iulie 2020

Gânduri două câte două

 Istoria legendară a Fetelor de la Căpâlna, ansamblul care a ...

„Cele trei calități principale ale samurailor sunt: loialitatea, onestitatea și curajul.” (Codul Bushido)

   A nu se lua în seamă titlul, l-am pus pentru că-mi place cum sună, dar adevărul este că gândurile mele nu vin niciodată două câte două, vin mai multe și apoi, în înghesuială, câte unul e mai „voinic”, dă din coate și iese în față, de la ăsta imaginația mea sare la altul (care poate că nici nu stă la coadă să-i vină rândul la a fi scris), și tot așa, până mă amețesc pe mine de cap și nu mai scriu deloc. Astăzi, mărturisesc sfielnic și foarte spășită, n-am avut chef să fac treburi, nici prin casă, nici prin grădină (și aveam destule). Am vorbit la telefon cu o prietenă și mi-a zis că e Sfânta Maria Magdalena și că „lumea” nu lucrează în această zi. Ce ușurare! Nu trebuia să mă mai simt vinovată că n-am chef de muncă (ceea ce mi se întâmplă rar, nu vreau să fiu categorisită drept leneșă), și m-am simțit ca în concediu. După ce am mâncat tacticoasă, dar cam cu noduri, la prânz, sub privirea nerăbdătoare a unei pisici din vecini (care vine, la ora mesei, și se cocoață pe pervazul din afară al ferestrei de la bucătărie, își face toaleta, dormitează, aruncându-și din când în când ochii pe geam, așteptându-și „porția” zilnică și privindu-mă, în timp ce mănânc, într-un fel care-mi sugerează că nu are gânduri prea frumoase despre mine), am trecut la scris. Am căutat un motto motivațional, l-am găsit și, fericită, imaginația mea era gata să pleca spre Japonia. Dar, vai, căutând cuvintele de azi, am dat de „căpâlnă” și mi-am adus aminte de istoria vestitelor Fete de la Căpâlna. Am vrut să văd ce mai fac ele acum și am dat de un articol extraordinar de frumos, scris în 19 noiembrie 2016, de către Dorin Țimonea, (articol pe care, cine vrea, îl găsește aici: https://adevarul.ro/locale/alba-iulia/istoria-legendara-fetelor-capalna). Simptomatic pentru timpurile astea pe care le trăim, când Cultura, folclorul, istoria, talentele, valorile sunt total ignorate, când am dat căutare lui Google (FETELE DE LA CA...), nu m-a lăsat să termin și mi-a completat voios, „de la Capatos” și „de la Caracal”, făcându-mă să spun șoptit vreo două-trei înjurături neaoșe și „delicate”. Nu vreau ca gândul ăsta să-mi stric „wa”-ul, așa că o să trec la cuvinte și la bancuri...

Cuvântul aleatoriu: Căpấlnă sf [At: ȘINCAI, HR. 284/12 / V: ~pắl / Pl: ~ne / E: mg kápolna] (Trs; mgm) Capelă.

Cuvântul lunii: PROZELITÍSM s. n. 1. zel în a face prozeliți. 2. devotament fanatic față de o religie, ideologie, doctrină. (< fr. prosélytisme). Sursa: MDN '00 (2000). Cheia alegerii: Dumnezeu și prozelitism au fost cele mai căutate cuvinte ale lunii! (NOTA MEA: De al doilea cuvânt nu mă îndoiesc, o fi fost căutat, dar stau și mă întreb cine caută, la propriu, nu la figurat, primul cuvânt în DEX?!)

Cuvântul zilei: INEXTINGÍBIL, -Ă, inextingibili, -e, adj. Care nu poate fi stins; care nu încetează. – Din fr. inextinguible. Sursa: DEX '09 (2009). Cheia alegerii: S-a născut, în 1955, actorul american Willem Dafoe. A fost nominalizat la premiul „Oscar” pentru rolul lui Vincent van Gogh din filmul „La poarta eternității”.

 

BANCURI:

 Nevasta unui milionar, stă de vorbă medicul care tocmai i-a operat soțul:
- Domnule doctor, mai există speranțe?
- Depinde ce anume sperați...

 #

Discuție între doi amici:

- Ce să fac, sunt de trei ani împreună cu iubita mea, și îmi tot bate apropouri că ar vrea să se îmbrace în alb?

- Păi, o înscrii la aikido...

#

Ea: Îmi plac bărbații curajoși!
El o privește în ochi, înghite-n sec, și spune:
- Te-ai îngrășat!

#

Lordul:

- John, s-a întors soția mea de la partida de călărie?

Valetul:

- Nu încă, Sir, dar cred că trebuie să sosească. Calul s-a întors de-un sfert de oră...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...