luni, 15 iunie 2020

Ploaie și gânduri...

Prognoza Meteo Specială Pentru Bucureşti: Sunt Aşteptate Ploi ...

MOTTO:

„Cândva totul va fi bine - iată speranța. Acum totul este bine - iată iluzia.” (Voltaire) 

 

   Din cauză de ploi nesfârșite (am înțeles că toată luna iunie va fi așa), de grădină acoperită de ape, din cauza scârboșilor de limacși, din cauză că am niște dureri de oase, precum și alte dureri, ale sufletului (pe care nu vreau să le spun), azi sunt într-o STARE pe care, eufemistic, aș putea s-o numesc morocănoasă. Nu mai am niciun fel de speranță, ca nu să mai vorbesc de iluzii. Da, dar iluziile le putem crea, nu? Da, le putem crea, dar nu azi. Cuvintele din dexonline.ro sunt:

CUVÂNTUL ALEATORIU:

JNĂPĂÍ, jnắpăi, vb. IV. Tranz. (Reg.) A bate. – Jnap + suf. -ăi. Sursa: DEX '09 (2009)

CUVÂNTUL LUNII: Păi, mda, o ținem tot într-o RELAXARE. 

CUVÂNTUL ZILEI:

EOLIÁN, -Ă, eolieni, -e, adj. Care este acționat sau produs de vânt. ♦ Formație eoliană = formație geologică a cărei origine se datorează acțiunii de transport, de sedimentare sau de eroziune a vântului. Energie eoliană = energia cinetică a maselor de aer atmosferic aflate în mișcare relativă față de suprafața terestră. [Pr.: e-o-li-an] – Din fr. éolien. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: Ziua mondială a vântului, o zi dedicată energiei eoliene, considerată o sursă curată și inepuizabilă de energie.

 

NOTĂ. Acum 131 de ani, în 15 iunie, la  Casa de sănătate a doctorului Șuțu din București, murea Mihai Eminescu.


Trecut-au anii...


Trecut-au anii ca nori lungi pe şesuri

Şi niciodată n-or să vie iară,

Căci nu mă-ncântă azi cum mă mişcară

Poveşti şi doine, ghicitori, eresuri,


Ce fruntea-mi de copil o-nseninară,

Abia-nţelese, pline de-nţelesuri -

Cu-a tale umbre azi în van mă-mpesuri,

O, ceas al tainei, asfinţit de sară.


Să smulg un sunet din trecutul vieţii,

Să fac, o, suflet, ca din nou să tremuri

Cu mâna mea în van pe liră lunec;


Pierdut e totu-n zarea tinereţii

Şi mută-i gura dulce-a altor vremuri,

Iar timpul creşte-n urma mea... mă-ntunec!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...