vineri, 12 iunie 2020

Gânduri care recită...


Alertă METEO: Fenomene extreme lovesc România. Care sunt zonele ... 

În loc de MOTTO:

E amurg și mai rămân

Lângă foc și amintire,

Mă adun din risipire,

Și încep să cânt păgân.


A fi fire și nefire,

Nu mai știu ce mai îngân,

Umblă cineva la fân,

Simt venind miros subțire.


Taie cineva lucernă,

Cu o coasa veche, grea,

Ca și când și-ar repeta

Că doar moartea e eternă.


Parcă-aș sta, parcă-aș pleca

Parcă sunt altcineva.
(Adrian Păunescu, „Miros de coasă”) 

 

    Am pus poza de astăzi pentru a ilustra că cele șase ipostaze de acolo s-au petrecut nu în cele șase zile trecute, ci în decursul unei unei singure zile. Și asta aproape în fiecare zi, ceea ce mă zăpăcește total. Printre picături, grădina mea a fost cosită, de unde recitirea și readucerea în prim plan a superbei poezii a lui Adrian Păunescu. Acum, cuvintele:

CUVÂNTUL LUNII: (Cam ironic, aș zice): RELAXARE.

CUVÂNTUL ALEATORIU:
Holoboácă s.f. (reg.) rachiu, holercă, stropșală, țuică. Sursa: DAR (2002).

    Care mai înseamnă și:
Holoboacă s.f. [At: VICIU, GL. / Pl: ~ace / E(timologie): necunoscută] (Trs) Femeie guralivă. (MDA2 2010).

    Ce legătură o fi între ele, ei bine, o să rămână deocamdată un mister, căci nu am timp de cercetări minuțioase. Eu sunt o femeie guralivă, dar așa e firea mea, nu e din cauză că beau rachiu. Dar poate că altora le place holerca, de unde și dezlegatul limbii. Zic și eu... 

CUVÂNTUL ZILEI:

PROMONTÓRIU, promontorii, s. n. Fâșie de pământ înaltă și stâncoasă care înaintează în mare sau în ocean. – Din lat. promontorium, fr. promontoire. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: A încetat din viață, în anul 2003, actorul american Gregory Peck, unul dintre cei mai celebri actori americani de după război. Printre rolurile sale cele mai cunoscute se numără și cel din filmul „Promontoriul groazei” (în engleză, „Cape Fear”). 

 

GLUMELE DE VINERI:


Lordul:
- John, s-a întors soţia mea de la partida de călărie?

Valetul:
- Nu încă, Sir, dar cred că trebuie să sosească. Calul s-a întors demult...

%%%

Undeva-n Ardeal. Gheorghe zice, revoltat:
– Adică cum, mă Văsălie, cum?! Io, io-s alcoolic? Io, care beu doar de două ori pe an? 

- Când, mă, Gheo?

- Păi, când e ziua me și când nu-i…

%%%

 - Chelner, halba asta e plină doar cu spumă.

- Asta înseamnă că berea noastră e bună…

- Da, dar eu am venit să mă îmbăt, nu să mă bărbieresc!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...