joi, 25 iunie 2020

GÂNDURI DURDUCATE

  Caricatura zilei de 31 mai 2015 | Radio România Oltenia Craiova O să rămân la titlul acesta, pus zilele trecute când, căutând un alt cuvânt în dicționar, am dat de: Durducá, durdúc / (E: ctm durăi + hurduca) (Pop) 1-2. vri A se rostogoli (cu zgomot). 3. vr (D. pământ) A se ridica. 4. vr (Fig) A se mânia. (MDA2 - 2010).
   Mi-a plăcut tare mult cum sună (mai ales „durduc”) și l-am pus în titlu. Păi, gândurile de-atunci chiar s-au durducat (în sensul că s-au rostogolit la vale) și am rămas doar cu un cuvânt și-un titlu. Azi, căutând un citat despre „pământ natal”, „țară” (pentru un articol al altcuiva, dar pe care îl „procesez” eu) am nimerit față-n față cu un acest citat care mi-a mai durducat din nou (cu zgomot) câteva gânduri și mi-a trezit din somn inspirația, dar a și mâniat-o un pic. Iată citatul, o zicere a filosofului grec Euripide: „Patria este pământul care hrănește”. Superb spus. Înțelepciune la maximum. Știam și eu, cum știți și domniile voastre că patria este Țara-Mamă, țara în care te naști, crești și trăiești. Pentru noi toți, ea se numește ROMÂNIA. Dar, cu sufletul frânt, trebuie să fac observația că Țara-Mamă nu prea ne mai hrănește pe noi, fiicele și fiii ei, ci pe unii și pe alții, care au venit și ne-au cumpărat pământurile, și ne-au exploatat pădurile, și ne-au „umplut” de multinaționale sau supermarket-uri. Gata, nu mai scriu despre asta, căci deja îmi vine să plâng. Suspinând cu obidă în gânduri, spre alinare, mai dau un citat, în antiteză: „Patria unui porc se află pretutindeni unde se găsește jir.” (Fenelon). Și acum... repede, niște glume:

 

Discuție între mamă și fiică:

– Mamă, îl iubesc pe vecinul nostru.

– Ar putea fi tatăl tău!

– Ei, nu vârsta contează!

– Cred că nu m-ai înțeles…


&&&


Doi amici, „filosofează”, la o bere:
- Ai avut vreodată sentimentul că ți-ai întâlnit sufletul-pereche și că, în alte vieți, ați fost tot iubiți?
- Să-ți spun drept, nu!
- Mai bine, eu am pățit asta și, după șase luni de locuit împreună, mi-am dat seama de ce n-am mai ținut legătura timp de vreo două milenii...


&&&


Un sfat util bărbaților:
Dacă ochii vă sunt acoperiți de două mâini fine şi moi, iar pe spate vi s-au sprijinit niște sâni tari şi apoi se aude apoi o voce suavă care spune „Ghici cine-i?”, ei bine, în aceasta situație, cel mai bun răspuns va fi: „Ioane, tu eşti?” Credeți-mă, aşa va fi cel mai bine...


&&&

 

Scufița Roșie:

- Bunico, de ce ai ochii așa de mari ?

- Bunico, de ce ai urechile așa de mari ?

- Bunico, de ce ai dinții așa de mari ?

Bunica:

- Hai, gata, că mă enervezi. Pune lupa aia pe masă și cară-te!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...