luni, 8 iunie 2020

LINIȘTE PRIN GÂNDURI


MOTTO:
Nu există decât o modalitate de a atinge fericirea şi pacea lăuntrică: de dimineață, de când te trezeşti, tot timpul zilei, şi până seara când adormi, orientează-ți toate gândurile, pune-ţi toate speranţele în Dumnezeu şi nici un lucru exterior să nu te mai tulbure.” (Epictet)

     Ascultând de acest sfat foarte înțelept (deși, mărturisesc că eu sunt sceptică în ceea ce privește acțiunea de „a atinge fericirea”, m-aș mulțumi doar cu „pacea lăuntrică”) nu am mai citit astăzi „știrile zile”, lucru pe care-l mai făceam în câte o dimineață, și bine am făcut, căci nu m-am mai enervat. Și, tot la fel, nu m-am mai gândit la câte am de făcut (prin casă sau prin grădină), doar mi-am spus rugăciunea și acum îmi pot vedea liniștită de ale mele. Azi, luni, e tot sărbătoare. Calendarul Ortodox ne spune: „În a doua zi după Duminica Pogorârii Sfântului Duh, adică în Lunea Rusaliilor, Biserica Ortodoxa prăznuiește pe Sfântul Duh, a treia persoana a Sfintei Treimi, precum indică Penticostarul, la Sinaxarul Utreniei din Lunea Cincizecimii: „Întru această zi, prăznuim pe însuși Preasfântul și de viață făcătorul și întru tot puternicul Duh, Carele este unul din Treime Dumnezeu.” 

     Cuvintele date de dexonline.ro astăzi sunt:

CUVÂNTUL ALEATORIU:

FÉRFENIȚĂ s. f. (Pop. și fam.) Zdreanță. ◊ Loc. vb. A (se) face sau a (se) rupe ferfeniță = a (se) rupe tare, a (se) distruge; a (se) ferfeniți. ♦ (Adverbial) În zdrențe, numai zdrențe. S-a întors ferfeniță. [Var.: (reg.) férfeliță s. f.] – Cf. ucr. ferfélća.

CUVÂNTUL LUNII: (O ținem tot într-o...) RELAXARE

CUVÂNTUL ZILEI:

OȚIÓS, -OÁSĂ, oțioși, -oase, adj. (Livr.) De prisos; inutil; nefolositor. [Pr.: -ți-os] – Din lat. otiosus. Sursa: DEX '09 (2009)

Cheia alegerii: S-a născut, în anul 1903, Marguerite Yourcenar, scriitoare de limbă franceză, de origine belgiană. Printre cărțile sale traduse în limba română se numără și „Alexis sau Tratat despre lupta zadarnică”.

 

GLUMELE DE LUNI:


Cică Napoleon stătea pe calul său, la Waterloo, privind bătălia. La un moment dat, vede ceva în zare şi strigă:

– Soldat, adu-mi luneta!

La care soldatul, uluit:

– Mon Dieu, vous parlez la langue roumaine!?


^^^


Într-un avion de pasageri, zburau pentru prima dată împreună un pilot evreu şi copilotul care era chinez. După o bună bucată de timp în care nu şi-au spus nimic unul altuia, evreul rupe tăcerea:

– Să știi că eu vă urăsc pe voi, chinezii!

– De ce? îl întreabă surprins chinezul.

– Pentru că i-aţi atacat pe americani la Pearl Harbor!

– Nu noi am fost, ăia au fost japonezii!

– Chinezi, coreeni, japonezi, vietnamezi, pentru mine sunteți toți o apă şi-un pământ!

Chinezul înghite în sec dar nu spune nimic. După o nouă perioadă de tăcere, chinezul spune:

– Şi eu vă urăsc pe voi, evreii!

– De ce? întreabă jignit evreul.

– Pentru că din cauza voastră s-a scufundat „Titanicul”!

– Ce prostii vorbești! „Titanicul” s-a scufundat pentru că s-a ciocnit de un iceberg!

– Iceberg, Lindberg, Heidelberg, pentru mine sunteți toți o apă şi-un pământ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...