miercuri, 10 iunie 2020

Gânduri călătoare printre citate...


Azi, încă de dimineață, și apoi în tot cursul zilei, printre treburi (destul de multe!), gândurile mele au cântat „sirtaki” și au vrut să plece în Grecia. Acum cred că le-am liniștit (cu argumente pe care vi le zic altă dată), căci se gândesc la ceva mult mai prozaic: la mâncare. Înainte să plec de-aici, de la blog, voi face totuși o călătorie, și anume, printre citatele pe care le-am găsit notate într-un carnețel, apoi voi scrie „cuvintele-de-azi”, apoi îmi voi acorda bonusul: niște glume noi, destul de drăguțe.

„Când soarele luminează pământul (spune contele Sabelski (personaj din „Ivanov” de Anton Cehov, n.a.), până şi cimitirul pare mai vesel.”
&
„În mine și astăzi se mai vorbește despre tine.” (Lucian Blaga)
&
„Talentul tău este darul lui Dumnezeu pentru tine. Ceea ce faci cu el este darul tău pentru Dumnezeu.” (Leo Buscaglia)
&
„Un suflet trist este un suflet cu luminile stinse.” (Părintele Arsenie Boca)
&
„Cititorule, să presupunem că ai fi idiot. Sau că ai fi parlamentar... Dar stai, că mă repet.” (Mark Twain)
&
„Cea mai prețioasă călătorie este aceea către sufletul nostru, călătorie pe care o facem în singurătate.” (Mircea Eliade)
&
„Prin toate mijloacele, rezervă-ți timp pentru a fi singur, salută-te pe tine însuți, vezi cum este înveșmântat sufletul tău.” (George Herbert)


CUVÂNTUL ALEATORIU:
PANARÍȚIU, panariții, s. n. Inflamație de natură infecțioasă, localizată la degetele de la mâini sau de la picioare; sugel. [Var.: panariciu s. n.] – Din lat. panaricium. Sursa: DEX '09 (2009).

CUVÂNTUL LUNII: RELAXARE. 

 


CUVÂNTUL ZILEI:

ÁZIMĂ, azime, s. f. Pâine nedospită (consumată de mozaici la Paști și, de asemenea, folosită de catolici și de Biserica armeană la împărtășanie). – Din ngr. ázima. Sursa: DEX '09 (2009).

Cheia alegerii: S-a născut, în 1853, Ion Pop-Reteganul pedagog, prozator, publicist și folclorist, reprezentativ pentru epoca sa, apreciat drept cel mai mare folclorist al Ardealului. Printre basmele culese și publicate de Ion Pop-Reteganul se numără și „Azima mergătoare”.

 

GLUMELE ZILEI:


Dacă te simți vreodată inutil, gândește-te că există Asociația Constructorilor Români de Autostrăzi.

***

- Iubito, ce-i cu fața asta deprimată?

- Primată-i maică-ta, idiotule!

***

Prima lecție online de scriere. Învățătoarea:

- Copii, cine cunoaște alfabetul latin? Care-s primele litere?

Un puști, în fața ecranului laptopului, ridică mâna.

- Eu, eu!

- Ei, bine, spune-le și colegilor tăi

- Q, W, E, R, T, Y...
***
Un ardelean îi spune vecinului:

- Mă, am auzât la radio că „100 ml de pălincă, înainte de culcare, ajută".
Asară m-am culcat de vro cinci ori!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...