miercuri, 23 octombrie 2019

Gânduri fără pleopane

Imagini pentru liniste

   MOTTO: „Ai nevoia și dreptul de a petrece o parte a vieții tale având grijă de sufletul tău. Nu este ușor.” (Jean Shinoda Bolen)

    Pentru că nu am mai rezistat gândului de a scrie (măcar câteva cuvințele), am să spun astăzi doar că, mulțumită că am reușit să „bifez” măcar trei sferturi din ceea ce-mi propusesem să fac în această zi de miercuri (dar oboseală, dar prea cald, dar mă dor ochii, dar mă dor toate oasele etc.), simt un soi de liniște în suflet și-n gânduri. Sper din toată inima să nu fie liniștea dinaintea furtunii...  Nu mai comentez, îmi savurez această liniște și, acum, am hotărât să mă pierd un pic printre cuvinte: 

CUVÂNTUL ZILEI:

Malcontent, ~ă sms, a [At: (sec. XVIII) MAG. IST. IV, 124/26 / Pl: ~nți, ~e / E: it malcontento cf fr malcontent] 1-2 (Itî) (Om) nemulțumit. (Sursa: MDA2 - 2010). Sau: MALCONTÉNT adj., s. v. contestatar, protestatar. (Sursa: Sinonime, 2002).
Cheia alegerii: Mii de cetățeni unguri protestează împotriva dictaturii bolșevice și a ocupației sovietice a țării, declanșând începutul Revoluției ungare din 1956.
CUVÂNTUL LUNII: Caracal.

CUVÂNTUL ALEATORIU:
Pleopánă, pleopáne, s.f. (înv. și reg.) ochelari de cal. (Sursa: DEX 2009).

 

   ... De unde și inspirația pentru titlu. Și, ca „bonus”, două cuvinte cu care m-am întâlnit mai zilele trecute și pe care (hélas!) nu le-am recunoscut:
BRONTOFOBÍE s.f. Teamă patologică față de trăsnete. [Gen. -brontofobiei. / < fr. brontophobie, cf. gr. bronte – trăsnet, phobos – frică]. Sursa: DN (1986).
TIÓL s.m. Alcool sau fenol sulfurat; tioalcool. [Pron. ti-ol. / < fr. thiol]. Sursa: DN (1986).

Cam gata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...